auto cleanen

weet iemand of het skoda logo op de achterzijde gemakkelijk te verwijderen is ?
Is dit er gewoon opgeplakt of zit het met twee popnagels vast /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif Ik zag nl. de auto van FILA die heel gaaf gecleaned was op dit forum staan /forum/images/graemlins/worshippy.gif. Wil de achterkant zo wie zo gecleaned hebben. niets geen logos en type aanduiding. gewoon lekker strak.

groeten IBIFR

FILA

Lid
Het logo zit vast met 2 pinnetjes, haal je dit eraf dan zit je dus met 2 gaatjes die je moet dichtlassen.
Om het eruit te halen moet je het eruit duwen, langs de binnekant dus.

De type-aanduiding is erop geplakt, verwarmen met een haardroger en dan met een visdraad of iets gelijkaardigs het eraf halen (voorzichtig zijn da ge ni in de lak zit ermee he)

Bedankt voor je reactie dat van het visdraadje wist ik al. Was inderdaad benieuwd of het logo met twee pinnetjes vast zar.
Blijft er dus mooi opzitten.

P.S. FILA mooie strakke wagen.

bedank groeten

IBIFR

Het plaatje Skoda en CityGO wordt gratis van mijn nog af te leveren Skoda Citigo Sprint met Comfort pakket afgehaald.
Ik heb gevraagd of dat zonder schade kon en dat werd bevestigd.
Ook de bijbestelde dubbele bodem wordt voor € 20,00 gemonteerd.
Weer een pluspunt voor deze dealer...

Bijlagen

• LOGO CITIGO ACHTERZIJDE..jpg
    LOGO CITIGO ACHTERZIJDE..jpg
    9,9 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:

Sportline

Senior Member
Mijn Fabia combi heb ik van achter ook clean gemaakt, het woord FABIA heb ik eraf gehaald en de ruitenwisser heb ik verwijderd. Daarvoor in de plaats is een zwart glazen plaatje gekomen die het gaatje opvult. Zomerbanden en velgen heb ik nu verwisseld voor 205/45/16 Continental winterbanden met mooie orginele 16'' Skoda Poli velgen, schroefset op laag en sneeuwschuiven maar! ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Mijn Fabia combi heb ik van achter ook clean gemaakt [...] en de ruitenwisser heb ik verwijderd
Waarom dát dan?
Bij nat weer slaat de boel - vooral op asfalt - aan één tuk door dicht.
Ik zou niet zonder kunnen :nono: ; wil gewoon kunnen zien wat er achter me gebeurt en aankomt.

Sportline

Senior Member
Voor een cleane achterkant, bij mij Felicia had ik dat ook al. Questi van wennen, als je met een bestelbus rijd met dichte achterkant moet je ook alles via de spiegels links en rechts doen...

Canon-Eye

Forumguru
Ja, als ik eens een grote doos erin heb staan of zo red ik me prima zonder.
Maar voor als dat niet het geval is en de binnenspiegel dus gewoon beschikbaar is, ga ik zo'n voorziening toch echt niet verwijderen.

Net als dat ik nooit zou wegrijden zonder eerst alle ruiten sneeuw- of ijsvrij te hebben gemaakt - ook de ruiten "waar ik toch nooit door hoef te kijken"...

turboturbo

Forumguru
Tja. Ieder z'n meug. Maar met een sedan heb je ook geen wisser achter en om nou te zeggen dat daar de achterruit zoveel schoner blijft bij zeikweer....

Canon-Eye

Forumguru
Maar met een sedan heb je ook geen wisser achter en om nou te zeggen dat daar de achterruit zoveel schoner blijft bij zeikweer...
Ja, in het algemeen maakt dat wel verschil(*). De achterruit wordt natuurlijk wel gewoon nat, maar er slaat nauwelijks bagger (opgewerveld straatvuil) tegenaan, en dat komt toch hoogstwaarschijnlijk door dat kontje.

Mijn praktijkervaringen op dit punt:
  • Tweemaal Ford Taunus 12M/15M (kofferbak): geen probleem.
  • Tweemaal Golf 1 (zonder achterwisser - te dure extra, mocht niet van de baas...): dramatisch.
  • Eenmaal Opel Ascona (hatchback zonder wisser, maar wel met een vlak kontje van ca. 15cm vanaf de achterruit): geen probleem (nou ja, op dit punt dan...).
  • Driemaal Audi 80 (1985 tot 1995, kofferbak): geen probleem.
  • VW Polo: gelukkig met wisser, want zonder zou het weer dramatisch zijn geweest.
Vanaf 2002 drie Skoda-combi's (en 1x Fabia HB als tussen-auto), waarvoor hetzelfde geldt als voor de Polo.

(*)Over de Octavia HB's door de jaren heen heb ik geen praktijkervaring beschikbaar. Maar ik heb mijn twijfels hierover als ik naar de vorm van de achterklep kijk in vergelijking tot die van mijn 30 jaar geleden gereden Ascona: daar lag dat stukje kofferklep vanaf de achterruit echt vlak, met een duidelijke knik t.o.v. die ruit, terwijl de Octaviaklep "vloeiender" oogt. Ik ben geen windtunneldeskundoloog, maar ervaring samen met gewoon boerenverstand doen vermoeden daar een duidelijk verschil zit.

R.Heikamp

Forumguru
Tja. Ieder z'n meug. Maar met een sedan heb je ook geen wisser achter en om nou te zeggen dat daar de achterruit zoveel schoner blijft bij zeikweer....
Ik kan dit bevestigen met regen ik zet mijn achteruitverwarming aan dan is de ruit zo droog ik had gehoopt dat er een achter wisser op zat.

Voor mijn werk ga ik vreemt kwa merk dan rij ik een bestel auto (Peugeot Expert) met de achterkant dicht.
Nou ja ik ben gewend om op de buitenspiegels te rijden, maar mocht er een binnenspiegel in zitten dan gebruik ik hem ook je ziet gewoon veel meer (alleen snachts irritant als er een halve zool achter je rijdt met verkeerd afgestelde koplampen).
Maar ik mis mijn ruitenwisser achter wel, had hem op mijn vorige kart (Fiat seicento sporting) nou dat was ideaal.

R.Heikamp

Forumguru
Ja, in het algemeen maakt dat wel verschil(*). De achterruit wordt natuurlijk wel gewoon nat, maar er slaat nauwelijks bagger (opgewerveld straatvuil) tegenaan, en dat komt toch hoogstwaarschijnlijk door dat kontje.

Mijn praktijkervaringen op dit punt:
  • Tweemaal Ford Taunus 12M/15M (kofferbak): geen probleem.
  • Tweemaal Golf 1 (zonder achterwisser - te dure extra, mocht niet van de baas...): dramatisch.
  • Eenmaal Opel Ascona (hatchback zonder wisser, maar wel met een vlak kontje van ca. 15cm vanaf de achterruit): geen probleem (nou ja, op dit punt dan...).
  • Driemaal Audi 80 (1985 tot 1995, kofferbak): geen probleem.
  • VW Polo: gelukkig met wisser, want zonder zou het weer dramatisch zijn geweest.
Vanaf 2002 drie Skoda-combi's (en 1x Fabia HB als tussen-auto), waarvoor hetzelfde geldt als voor de Polo.

(*)Over de Octavia HB's door de jaren heen heb ik geen praktijkervaring beschikbaar. Maar ik heb mijn twijfels hierover als ik naar de vorm van de achterklep kijk in vergelijking tot die van mijn 30 jaar geleden gereden Ascona: daar lag dat stukje kofferklep vanaf de achterruit echt vlak, met een duidelijke knik t.o.v. die ruit, terwijl de Octaviaklep "vloeiender" oogt. Ik ben geen windtunneldeskundoloog, maar ervaring samen met gewoon boerenverstand doen vermoeden daar een duidelijk verschil zit.

Nou ik heb met mijn F1 Sedan toch een andere ervaring er slaat zeker wel bagger tegen de achteruit is gewoon niet leuk meer op een gegeven moment zie je gewoon niets meer.
Nou ja misschien iets minder op zandwegen rijden kan de oplossing zijn, maar ja me hobby wilt ook wat.
Ik doe aan geocaching en vaak moet je over zandwegen heen wordt je niet leuk van als het heeft geregend.

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan dit bevestigen met regen ik zet mijn achteruitverwarming aan dan is de ruit zo droog
  1. Dat werkt tegenwoordig meestal maar 10 minuten, dan gaat-ie uit. Moet je dus telkens opnieuw aandrukken...
  2. Als een schone ruit opdroogt is dat prima natuurlijk. Maar een combi-achterruit blijft niet schoon, daarop verdampt wel het water maar blijft het straatvuil achter om een steeds dikkere laag te vormen. Daarvoor is die wisser - die houdt de boel een beetje doorzichtig, als er tenminste genoeg water omhoog wervelt om überhaupt te kunnen wissen, anders wordt het meer zandschrappen...

R.Heikamp

Forumguru
  1. Dat werkt tegenwoordig meestal maar 10 minuten, dan gaat-ie uit. Moet je dus telkens opnieuw aandrukken...
  2. Als een schone ruit opdroogt is dat prima natuurlijk. Maar een combi-achterruit blijft niet schoon, daarop verdampt wel het water maar blijft het straatvuil achter om een steeds dikkere laag te vormen. Daarvoor is die wisser - die houdt de boel een beetje doorzichtig, als er tenminste genoeg water omhoog wervelt om überhaupt te kunnen wissen, anders wordt het meer zandschrappen...

1. u heeft compleet gelijk na 20 min stopt de verwarming in mijn buitenspiegels en de achteruit.
2. dat is niet een probleem van de combi hoor maar ook bij mijn sedan zie mijn bericht hier boven, ik had gehoopt dat ik een wisser had al had dat niet mooi gestaan :tongue:

Canon-Eye

Forumguru
Puntje 2 herken ik niet, en ik ga toch al een jaartje of 45-50 mee als automobilist.
Maar ik rij dan ook niet vaak buiten de gebaande paden, dat zal ook verschil maken. Op bospaadjes komt de bagger ook wel eens op dak en zijruiten terecht...

R.Heikamp

Forumguru
Puntje 2 herken ik niet, en ik ga toch al een jaartje of 45-50 mee als automobilist.
Maar ik rij dan ook niet vaak buiten de gebaande paden, dat zal ook verschil maken. Op bospaadjes komt de bagger ook wel eens op dak en zijruiten terecht...
klopt op geasfalteerde wegen heb ik buiten de pekel van de laatste dagen nergens last van op enkele uitzonderingen na.
en vertel mij wat over de bospaadjes ik rij in buitengebieden met de expert (bedrijfsmatig) nou die bus is wit en is na een zandweg/bospad bijna volledig bruin/zwart.

Bovenaan Onderaan