Auto Aarts, Heerlen

Karstieman

Forumguru
Website: http://www.autoaarts.nl/ en http://www.aarts-racing.nl/
Adres: Breukerweg 180, 6412 ZL , Heerlen
Tel: 045-5631451

Pluspunten:

- aardig grote showroom
- tuning-kennis
- aardige verkopers
- goede, snelle service
- verkoopt ook Seat en flink wat occasions

Minpunten:

- kennis van enkele verkopers kan beter
- tuning-kennis zou breder in bedrijf (ook bij verkoop) moeten worden belegd en proactiever aangeboden

Ervaringen:

Toen ik 4 jaar geleden op zoek ging naar een nieuwe leaseauto hoorde ik van mijn collega's dat ze erg tevreden waren over Auto Aarts in Heerlen.
Ik ben hier toen naar toe gegaan omdat ik zowieso een Leon wilde hebben.
Verkopers komen meteen vragen of je even wilt rondkijken of dat ze je kunnen helpen.
De verkoper waar ik mee gesproken heb, was volgens mij zelf erg gecharmeerd van de leon en wist me veel te vertellen.
Op alle vragen werd een deskundig antwoord gegeven en de offerte werd zonder problemen opgesteld.
Bij het afleveren van de auto kreeg ik een duidelijke uitleg over de belangrijkste knopjes en functies van de auto.
Verdere servicebeurten zijn altijd netjes gebeurd ook volgens afspraak uitgevoerd.

Afgelopen maanden ben ik weer regelmatig binnengelopen om een nieuwe leaseauto uit te zoeken.
Wederom ben ik weer goed geholpen.
Je merkt wel dat sommige verkopers van origine van Seat zijn en andere van Skoda.
Maar ze kennen elkaars merk steeds beter.

Enige minpuntje was dat de verkoper na de offerte van de O2 met 17'' Pegasus en klein leerpakket niets afwist van het Dynamic sport pakket.
Toen ik hiervan hoorde ben ik terug gegaan.
Dealer heeft het opgezocht in de prijslijst van mei en daar stond het daadwerkelijk in.
Nieuwe offerte aanmaken was geen probleem en een kleine verontschuldiging van de dealers kant bleef niet uit.
Goede, eerlijke service, denk ik dan !

Aanbevelenswaardig: jazeker.

Rob Aarts heeft mijn 2 Octavia's allebei getuned.
Daar waar ik in het begin behoorlijk huiverig was voor het tunen heeft Rob Aarts mij helemaal weten te overtuigen.
Hij belde zelfs een paar weken later nog eens om te vragen hoe alles was bevallen. De 2e Octavia heb ik gelijk van nieuw af laten tunen. Rob was zo zeker van zijn zaak dat hij bereid was de garantie over te nemen van de dealer waar ik de auto gekocht had, mochten er problemen door het tunen ontstaan.
Inmiddels rijd ik 2 jaren getuned rond en nog geen enkel probleem ondervonden.
Rob Aarts straalt vertrouwen uit, mede omdat hij zelf in de racerij actief is: http://www.aarts-racing.nl/

Wat ook genoemd mag worden is dat ondanks ik mijn Skoda niet bij Aarts heb gekocht, ik daar altijd welkom ben.

Mijn huidige dealer is Erik Bollen van de firma Bollen uit Maastricht. Ik heb daar voor mijn gevoel goede zaken gedaan in een uiterst onspannen en gezellige sfeer, en ik kom er nog steeds. /forum/images/graemlins/wink.gif

Da's grappig... Ik heb (toen ik nog op zoek was naar de beste prijs voor mijn occasion) telefonisch contact gehad met Aarts. Het eerste wat de beste man mij vertelde was dat er toch wel heel veel klanten ontevreden waren over de andere Skoda-dealers in Limburg, en dat ze allemaal maar wat blij waren met de geweldige service en klantvriendelijkheid van auto Aarts, toen ze daar eenmaal hun auto gekocht hadden.
Na dit telefoontje heb ik besloten niet eens bij hun langs te gaan. Met een bedrijf dat dit soort zelfbevlekking nodig heeft, hoef ik geen zaken te doen.
Ik ben uiteindelijk ook terecht gekomen bij Auto Bollen in Maastricht, waar ik (zoals mijn voorganger) uiterst vriendelijk geholpen werd. Hier heb ik dan ook uiteindelijk de auto gekocht. Gewoon lekker ongedwongen, eerlijk, rechttoe-rechtaan maar toch uiterst flexibel: Zo hoort het.

Migliore

Senior Member
Ik ben over aarts dus meer te spreken dan over Bollen. Bollen wist niet eens dat het maxidot display standaard was bij een multifuntioneelstuurwiel of een navigatiepakket!!

Karstieman

Forumguru
Toch een kritische noot over het verloop van mijn bestelling:
Het schijnt voor sommige verkopers van Auto Aarts erg moeilijk te zijn om een auto op tijd op kenteken te krijgen.
3 weken geleden stond mijn nieuwe O2 er al en ik zou 'm 2 weken later ophalen. Tijd genoeg zou je zeggen ?
De dag voordat ik 'm op zou halen, hoorde ik dat het kentekenbewijs nog besteld moest gaan worden.. /forum/images/graemlins/ahum.gif
Dat zou incl. weekend 6 dagen duren.
5 dagen later wordt ik weer gebeld dat het weer niet doorgaat omdat er problemen zijn met de kentekenverwerking.
Het zou nog eens extra 4 dagen kunnen duren /forum/images/graemlins/shocked.gif
Over 4 dagen is het vrijdag en ik mag hopen dat ik de auto dan wel heb !
/forum/images/graemlins/407.gif

higgy

Forumguru
Tja, de halve wereld zal wel over me heenvallen, maar ik heb geen goede ervaringen met het maken van afspraken met Limburgers. In die zin: lukt iets niet, ZEG het dan. Sh*t happens, word ik niet boos over. Maar niet zo bij Limburgers: heel hoofs ALTIJD ja zeggen en vervolgens nee doen. Om gek van te worden. Ben blij dat ik niet meer in Limburg werk. En dan het lef hebben om op MT-niveau plat Sittards te praten, ondanks verzoeken van niet-Limburgers in het MT dat niet te doen.
Sorry, ik dwaal af...

Karstieman

Forumguru
/forum/images/graemlins/ot.gif puur uit nieuwsgierigheid: waar heb je gewerkt in Sittard ? Ik werk momenteel namelijk ook in Sittard...

Vervelend voor je Higgy! Limburg is "zoe sjoen"!
Hoe dan ook, ik nodig je uit voor een bakkie als je eens een keer in de buurt bent. Zal ik je laten zien dat Limburgers best mee vallen! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

higgy

Forumguru
Limburg is hartstikke mooi!
Mooi te weten dat er in elk geval 2 leuke Limburgers rondlopen (Karstieman en jij) /forum/images/graemlins/24.gif

Karstieman

Forumguru
Nou..net gebeld..vrijdag wordt 't ook al niet.
Op zijn vroegst zaterdag /forum/images/graemlins/frown.gif

Ik geef 't op met deze dealer.
De aflevering mag toch wel heeeeeeel goed zijn willen ze ooit nog aan mij een klant overhouden !!!!

ZO /forum/images/graemlins/smile.gif I rest my case...waar is het bier ?

Karstieman

Forumguru
Zo, even een 'zeik' update door een inmiddels -door het wachten, totaal gefrustreerde- Karstieman.

Gisteren met de dealert gebeld hoe laat ik 'm zaterdag kon komen halen. Nou, hij had een minder plezierige meedeling, de kentekens waren er nog steeds niet en hij wist niet hoe lang het zou duren.... /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif

Het probleem is dat ik 'm inmiddels niet meer zo geloof.
Weet iemand van jullie waar ik na kan vragen of er inderdaad problemen zijn met de uitgifte van kentekenbewijzen bij Skoda ??

blacktdi

Actief lid
Wat een gezeik van die dealer, het kenteken kan toch niet het probleem zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat het zo lang moet duren. Dus als ik het goed begrijp staat de auto daar gepoetst en wel te wachten op een paar kenteken platen?

Droopy

Actief lid
Karstieman,
ga er maar vanuit dat ook de dealer je met liefde de auto aan je wilt geven (en geld krijgen), dus misschien is er echt iets aan de hand (bv verkeerd geregistreerd ?)

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Wat een gezeik van die dealer, het kenteken kan toch niet het probleem zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat het zo lang moet duren. Dus als ik het goed begrijp staat de auto daar gepoetst en wel te wachten op een paar kenteken platen?

[/ QUOTE ]

Ja, ik ben vandaag nog even wezen kijken of ie er wel stond, en hij staat er inderdaad. Gepoetst en wel.... /forum/images/graemlins/worshippy.gif

Maar waarom het nou zo lang moet duren ? /forum/images/graemlins/confused.gif

higgy

Forumguru
Ik heb zo'n vermoeden...
Om te beginnen: kenteken is piece of cake. Dat is een kwestie van langs het postkantoor gaan.
Ik DENK dat je dealer de auto nog niet betaald heeft aan Skoda Nederland, en dat ie DAAROM de papieren, nodig voor het overschrijven, nog niet heeft gekregen. Vraag ze dat maar eens!
Want dit klinkt verder echt als gel*l van die dealer.

Karstieman

Forumguru
@Higgy &amp; Droopy: jullie opties klinken inderdaad niet zo gek.

Zou Skoda Nederland mij kunnen (en mogen) vertellen waarom het zo lang duurt voordat de dealer de auto op kenteken krijg ?

Neem eens contact op met de RDW die geven de kentekens uit , op het postkantoor kun je hem enkel op naam zetten die hebben niets met de uitgifte van een kenteken te maken.
Maar zoals je verhaal klinkt lijkt het er op dat hij nog niet is betaald /forum/images/graemlins/ahum.gif
Slechte zaak voor die dealer en zover als ik het weet zou PON je het rustig mogen vertellen weet je meteen waar het fout gaat, maar nogmaals slechte reclame voor de dealer /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/regels.gif

Karstieman

Forumguru
Ik heb Skoda Nederland een mail gestuurd waarin ik ze vraag om eens een reactie te geven op de situatie. Zodra ik een antwoord heb, horen jullie het natuurlijk ook.

Verder denk ik dat het niveau van deze dealer de laatste tijd erg is gedaald. Zie onderstaande link voor 2 Autoweek dealerreviews die ook al niet te best zijn voor deze dealer....
http://www.autoweek.nl/myreviewdealerdata.php?dealerID=3353&amp;cache=no

Maar waar ik het meeste van baal, is dat ik nog steeds geen auto heb, die wel al 4,5 week bij de dealer staat te glimmen..
/forum/images/graemlins/frown.gif

Bovenaan Onderaan