Audio - Sound Premium Plus

holdemblow

Nieuw lid
Ola,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen omtrent het volgende:
Ik heb in 2015 gekozen om een Skoda Business line te leasen. (station) Prachtige bak en ben er tot op heden op wat kleine irritatie puntjes na nog zeer content mee.

Daar ik houd van een goede kwaliteit muziek heb ik in den tijd gekozen voor het Sound Premium Plus pakket (pioneer) a 1200,-

De kwaliteit kan ik niet slecht noemen maar... Voor 1200,- had ik wel een stuk meer verwacht. Af en toe heb ik zin om echt te knallen.. Maar voluit... dat gaat de radio niet echt.. Om nog maar te zwijgen over de instel mogelijkheden....

Ik ben vorig jaar nog wat aan het zoeken geweest.. Toen kon ik echter volgens de prijslijsten van Skoda geen Sound Premium Plus meer bestellen op de business line, Daarvoor in de plaats was het Canton systeem gekomen.. Maar wat ik wat minder leuk vond om te lezen was:
1) Stuk goedkoper
2) DAB erbij (heb ik ook extra voor betaald)
3) software equalizer
4) meer speakers (deze laatste weet ik uit mijn hoofd niet meer zeker).

Maar goed al met al voor minder geld een stuk meer voor mijn gevoel.

Grootste gemis voor mij echt dat ik behalve de standaard hoge / midden / lage tonen echt niets in kan stellen (bv niet eens uitschakelen dat radio volume automatisch verlaagd/verhoogd wordt adv snelheid).
En het te behalen volume.

Zijn er meer mensen met het Sound Premium Plus pakket die het helemaal niet zo "Premium" vinden? En zich kunnen vinden in bovenstaand, of zijn er toevallig hier ook mensen die het Premium Plus pakket hebben, maar wel al die instelingen kunnen doen? (anders software).

Noord26

Forumguru
Heb je jezelf vooraf wel ingelezen wat het pakket precies in hield voor dit bedrag? Achteraf is het makkelijk praten over een optie die vooraf duidelijk is wat het inhoud?

Flem_nl

Forumguru
Mijn O3C is uit 2013 en daar zit vanuit het business line pakket standaard het Canton systeem in. Is dus niet iets nieuws als vervanger van het Sound Premium Plus pakket.

Bas_Vonk

Actief lid
Sorry voor mijn reactie, maar het Canton systeem laat mij elke dag de muziek beleven zoals hij bedoelt is.

gibu78

Actief lid
@holdemblow
Ik krijg toevallig het canton systeem gratis ( style bl ) maar las op dit forum dat dit ook niet heel geweldig is ( moet het zelf nog ervaren ).
Maar ook DAB is juist niet gratis. Dat kost namelijk €100.

Rabbit

Lid
Ik vind het canton geluid goed. Maar 1 nadeel als ik hem vol open zet is het gelijk of mijn deurpanelen liggen te trillen.

Goofy@5E

Forumguru
Heb ook de canton erin en mijn mening is dat het zijn geld waard is, moet gewoon effe zoeken met de juiste instelling

• Hoog: +2
  • Midden -2
  • Laag +2
  • Sub +2
  • Suround UIT !!
  • Focus vooraan
Dit is mijn instelling en dit is voor mij zowat een goede allround, heb een vrij brede muziek voorkeur, natuurlijk is dit een persoonlijke mening hé,

Bovenaan Onderaan