audience met soundsystem

PeterB

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik weet dat er op dit forum al veel gezegd is over de de stream en Audience audio sets. Ik heb zelf m'n auto afgelopen vrijdag gekregen en ben er tevreden mee (1.6 FSI combi, Elegance, stormblue, audience met soundsystem, duo ivory bekleding). Ik had hoge verwachtingen en die worden ook waar gemaakt. Het enige wat ik erg vind tegenvallen is de geluidskwaliteit van de Audience i.c.m. het soundsystem. Afgezien van de ontvangskwaliteit die redelijk beroerd is (had ik al op dit forum gelezen) vind ik ook het geluid erg tegenvallen. De bas is ok maar het midden en hoog is scherp en 'hard' (niet qua volume maar qua klankleur). Ik heb allerlei settings geprobeerd maar het blijft naadje. Heeft er iemand tips/trucs waarmee ik het geluid toch wat kan opkrikken? (Ik had al een keer gelezen dat het plaatsen van andere speakers niet veel helpt).
Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Merkwaardig dat jij Audience+Soundsystem zo 'naadje' vindt klinken (dan moet je de originele sound set helemaal buitenaards lelijk gevonden hebben...), want ik vind 'm prima klinken. En ik ben toch vrij kritisch. Ik stoei af en toe ook nog wat met de equalizer, maar vind toch altijd wel een lekkere sound. Ja, de radio klinkt k&^$_#_!&^@#, maar de cd's zijn naar mijn mening goed te beluisteren. Misschien is 'de sound' gewoon niet 'jouw sound'...?
Echter, ik vind het wel veel geld voor een acceptabel geluid in je auto....
 

PeterB

Nieuw lid
Zonder soundsystem vond ik het inderdaad helemaal magertjes klinken. Het kan ook best een kwestie van wennen zijn. Op zich is het geluid goed (met CD's) maar het klinkt allemaal zo 'hard' en scherp. Ik had voor dat geld veel hogere verwachtingen.
Ik had in m'n vorige auto (Passat) een Pioneer 4300B met de standaard 8 speakers. Dit klonk veel warmer en voller, terwijl dat ook geen super apparaat was.
En die radio...tsja...die is het geld helemaal niet waard.
 
Prima geluid hoor uit de Stream. Zo lang je maar 8 speakers in je auto hebt zitten. Beetje de hoge tonen wegdraaien en de bas op +2 zetten en je krijgt best warm geluid. Ik ga er dan ook vanuit dat de Audience dat ook heeft. Geluid van de Radio (zeker 538) is wel erg schel. Vind ik........
 
Bovenaan Onderaan