Luuk's Audi

LT83

Forumguru
De bougietjes leverde helaas niet het gewenste resultaat. Vanmiddag dus paar uurtjes bij JD geweest. Vermoeden bevestigd, onderuit meer koppel, maar bovenin vermogen kwijt. Lang verhaal kort; hij piekte wat door in de druk met de krukaspoelie waardoor de ecu overijverig gaat terugschroeven.
Oplossing; nieuwe maatsoftware stage 5, 529pk en 640nm is het geworden. Hij loop weer geweldig mooi door, erg blij mee!
 
Tja je heb altijd baas boven baas.
Met al onze wensen wordt de keuze voor een opvolger steeds moeilijker..
Ik spreek denk ik voor ieder hier.. Of heb ik het mis.
Vorige week de nieuwe Z4 geredenzijn 6 in line rijd best lekker
 

LT83

Forumguru
Ja het gaat inderdaad wel lekker vooruit nu hoor Bram.
Maar inderdaad er zijn er altijd die nog stukken sneller zijn natuurlijk.

Boven de 530pk heb je wel een echt grote turbo nodig op een 2.0tsi hoor Bram.
Je bent echter een stuk lichter dan de zware S4 (1700kg leeg), dus met ergens rond de 450pk ga je al wel rapper zijn verwacht ik.
Behalve vanaf de lijn of met vochtig wegdek ;)
 

LT83

Forumguru
Vanavond even een leuk vergelijk de S3 (2014) van mn compagnon. Deze is vandaag bij JD afgesteld op 422pk en 540nm + DSG remap.
Wat je ten eerste heel erg merkt is het verschil qua motorkarakteristiek, de supercharger is veel directer qua vermogen. Als je gelijktijdig op het gas gaat ben je met de S4 al weg voordat de IS38 helemaal op gang komt.
Daardoor was ik zelfs vanuit de 2e versnelling rapper weg iets wat ons wel verbaasde door het veel lagere gewicht van de S3 (-335kg).
De S3 geeft je dan wel weer even die lekkere turboduw als hij op drukt komt, die is wel vrij heftig
50-200 lig ik circa 4 autolengtes voor, daarboven wordt het verschil snel groter. Ook bij tussensprintjes vanuit 3 (80km/h) en 4 (100km/h) begon ik meteen wat weg te lopen.
 
Bovenaan Onderaan