Luuk's Audi

LT83

Forumguru
Zo ben weer terug, vanochtend rustig naar Lochem gereden....letterlijk dan. Draaide de snelweg en op kwam meteen in 10km file ;)
Had vooraf nog gekeken en toen gaf hij normale reistijd op maar goed, iets laten dan de bedoeling dus in Lochem.
Resultaat was naar verwachting, 502pk en 608nm, blij mee!. Ook een mooie 443 wielpk dus dat is in vergelijk met sommige andere ook aan de goede kant :D
Op de terugweg nog een tussensprintje met een nieuw type M3 gehad, dus dat was meteen lachen. Was te druk om echt te vergelijken, maar liep wel wat uit.
Waarschijnlijk was hij ook wel wat verrast, kreeg in ieder geval tot 2 keer toe flink wat duimpjes van hem ;)
Zal vanmiddag nog even proberen de uitdraai te posten.
 
Zo ben weer terug, vanochtend rustig naar Lochem gereden....letterlijk dan. Draaide de snelweg en op kwam meteen in 10km file ;)
Had vooraf nog gekeken en toen gaf hij normale reistijd op maar goed, iets laten dan de bedoeling dus in Lochem.
Resultaat was naar verwachting, 502pk en 608nm, blij mee!. Ook een mooie 443 wielpk dus dat is in vergelijk met sommige andere ook aan de goede kant :D
Op de terugweg nog een tussensprintje met een nieuw type M3 gehad, dus dat was meteen lachen. Was te druk om echt te vergelijken, maar liep wel wat uit.
Waarschijnlijk was hij ook wel wat verrast, kreeg in ieder geval tot 2 keer toe flink wat duimpjes van hem ;)
Zal vanmiddag nog even proberen de uitdraai te posten.
Wow, Nice! . Genieten geblazen letterlijk en figuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

MaxN

Donateur
Flink aantal pk’s en dan ook nog op 4 wielen. Zullen vele wel niets vinden voor een sportauto maar ik zou ook graag een Quattro rijden.
Helaas is de O3 RS er niet als 4x4.
Of in elk geval zeer zeldzaam.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
Flink aantal pk’s en dan ook nog op 4 wielen. Zullen vele wel niets vinden voor een sportauto maar ik zou ook graag een Quattro rijden.
Helaas is de O3 RS er niet als 4x4.
Of in elk geval zeer zeldzaam.

Ja de 4wd is geweldig, zelfs op vochtig wegdek kun je het vermogen prima kwijt. Het is natuurlijk wat klinischer in vergelijk met een rwd, maar ik ben er wel fan van geworden.
 

LT83

Forumguru
Helaas is er vant weekend een katalysator overleden. Dit is een bekend probleem bij de 3.0tfsi. Het kan een beetje heet worden en de oem kats vinden dat minder prettig.
De vorige eigenaar heeft ze al een keer vervangen en nu is het dus weer raak. Kortom; upgraden naar iets wat in ieder geval heel blijft.
Ben de opties aan het bekijken (bij JM tuning) voor katloze pijpen, downpipes met race kat en, indien de vrouw in een hele goedgezinde bui is, een volledige uitlaatlijn met kleppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
De S4 heeft een korte pijp vanaf het spruitstuk naar beneden, hierin zit dan per kant 1 katalysator, die wordt dus heel heet zo dicht op het blok.
Daaropvolgens komt een downpipe met een demper erin. Ik heb 2 katvervangers bij JM besteld, gewoon dikke RVS pijpen zonder kat. Deze worden komende week bij mijn lokale garage geplaatst , dusvanaf het spruitstuk tot aan de voorpijpen (downpipes). Vervolgens ga ik dan 10 april naar JM voor maatwerk downpipes, tot die tijd heb ik nog de mogelijkheid na te denken of het katloos of racekat pijpen worden...;)
Het kleppensysteem laat ik voorlopig achterwege, ik kwam dan in totaal boven de 4k uit, iets te gortig :(
 

LT83

Forumguru
Vorige week bij JM tuning de RVS voorpijpen met racecats laten monteren. Mannen daar maken mooi werk.
Geluid is wel een stukje beschaafder geworden, met de catloze downpipes + originele voorpijpen met demper klonk hij echt een stuk wilder dan nu met de catloze downpipes en voorpijpen met racecats. Maargoed...we hebben de filmpjes nog laten we maar zeggen ;)

Vanochtend nog even in Lochem geweest om de foutmelding op de katwerking uit te laten programmeren, de sensoren zitten namelijk direct na de originele locatie van de OEM cats (direct achter spruitstuk) en meten dus helemaal geen catwerking
Gewoon omdat het kan (en leuk is) hem ook nog even op de bank gezet daar om te kijken of het nog wat doet qua performance. Qua topvermogen gaf het een pktje of 7, maar vooral tussen de 5500 en 6800 RPM is er het toch wel een pk'tje of 10-15 extra. Hij pingelt nu ook helemaal niets meer bij vollast dus dat is altijd mooi qua belasting van de motor. Zal van de week eens kijken of ik de uitdraai erop krijg
 
Bovenaan Onderaan