Luuk's Audi

Natuurlijk ik zou nooit meer anders willen. Ik heb echt altijd tractie. En met een x drive nog meer .
Wat jij het over heb is nu wel achterhaald denk ik , over die x drive..
Ik ken 2 335d x die zitten dik onder de 5 sec. op de 100 , tractie is the key en dat zoekt Luuk ook
 

Johnnyvr6

Forumguru
Mijn x5 ook nooit geen problemen mee gehad van 100dkm naar 200dkm gereden.

Maar de nieuwe types schijnen toch wel wat issues te hebben.

sorry voor het off-topic
 

leon-cupra

Forumguru
X-drive heeft nog steeds bij de nieuwe modellen een tussenbak. En die tussenbak levert veel problemen op. Verkeerde banden erop, breedset , geen ster-band, niet alle 4 de banden vervangen, ... er zijn gevallen waar na de bandenwissel de tussenbak na amper 2000km het de geest heeft gegeven. Je moet maar eens googelen. daarmee Quattro, die heeft die tussenbak niet.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik ken de verhalen werk veel samen met bmw nederland. Succes en veel plezier naar een vervanger van de s4. Van een s6 is ook zeker iets diks te maken.
 

LT83

Forumguru
Rudy een 540ix is zeker een mooie optie. Alleen net te smal op de achterbank voor 2 stoeltjes en een Bubblegum zitverhoger. BMW puristen loven inderdaad de RWD...zo lekker speels zeggen ze dan...ik noem het gewoon een gebrek aan tractie.
Met veel vermogen is het gewoon drama, helemaal met koud weer of vochtige omstandigheden.
Dan maar voorspelbaar en saai, bij veel vermogen is de echte quattro gewoon subliem en zou ik niet anders meer willen,
 
Sorry maar ik zit op een ander bmw forum.
Mijn idee hoort en breedset niet op een 4x4 , maar het kan wel mits de omtrek gelijk blijft. Verder ken ik die discussies niet. Audi's rijden ook niet met een breedset onder een quarttro geloofd ik.
Back on topic maar denk ik
 
In die smal joh ow..
Nou ja ik heb ervaring met mijn kleine 300pk en ik heb echt altijd tractie. Een dagje wezen driften ook erg leuk.
Jij mikt op wat meer pktjes natuurlik .. dus die 4x4 snap ik helemaal.
 

leon-cupra

Forumguru
Is natuurlijk ook te zien wat je zoekt in een wagen. Mijn mx5 is ook achterwiel, wel natuurlijk niet zoveel vermogen maar wel licht, en bij natte baan is het uiteraard niet ideaal. Als daily wil je uiteraard een voorspelbare wagen, maar zoek je een speelse wagen, is achterwielaandrijving zoveel meer fun, zelfs met slecht weer. ‘Gripverlies’ is zoveel plezanter met een achterwielaandrijving dan met voorwielaandrijving. Mijn achterbanden zijn op maar kga ze nog niet vervangen. Zet hij net iets gemakkelijker zijn kontje, zelfs op droge baan :D
Ps is wel mijn daily maar niet in de zin dat ik er enorm veel in rij.
 

LT83

Forumguru
Even een Update; Hoe langer ik erover nadenk, des te meer moeite ik krijg met het verkopen van de S4. Vandaag een inruilvoorstel ontvangen en dat doet toch wel even pijn zeg! Het voelt als weggeven van een perfect samengestelde en onderhouden auto. Een autowaar ik nog zoveel plezier aan beleef.

Nog eens met de vrouw om tafel gezeten om de opties te bespreken. Zoals het er nu uitziet willen we de Golf inruilen voor een knappe O3 RS TSI DSG. Met een beetje tuning hebben we dan toch een hele leuke auto voor de vakanties en mag de S4 de andere kant van de oprit nog even bezet houden.
 

LT83

Forumguru
Lees nou eerst eens terug waar het mij om gaat in deze...voordat je weer loopt te blaten over een gebrek aan grip zoals altijd. Waar ik het overigens prima mee eens ben, mijn eigen auto zou ik ook nooit meer zonder 4wd willen.
Het gaat om de vakantieritjes en dag uitjes/familiebezoeken. Dat vind ik zonde om als 'petrolhead' in voor mijn gevoel emotieloze auto te gaan doen!
 
Bovenaan Onderaan