Audi Q3 Sportback

sitechris

Donateur
Wederom een SUV/crossover die wat mij betreft een tikje teleurstelt. Maar hij zal vast wel weer goed verkocht worden.

https://driveaholic.nl/rijtest-audi-q3-sportback-45-tfsi/

Audi-Q3-Sportback-1-768x374.jpg


Audi-Q3-Sportback-2-768x374.jpg



Audi-Q3-Sportback-12-768x374.jpg
 

leon-cupra

Forumguru
Toch een gave bak hé. Mogen ze ook onmiddellijk op de oprit zetten. Niet dat ik fan ben van suv-achtige types maar de Q3 SB is enorm geslaagd.

Betreft jouw conclusie, ik zou ook absoluut eerder voor het traditionele type wagen (vb A4) gaan. Echter de markt vraagt nu al die SUV achtige types. Mijn schoonzuster heeft ook gisteren een nieuwe wagen gekocht. Voor hun budget hadden ze veel beter af geweest met het traditionele type wagen (value for money, genre polo, fiesta,...) maar ze hebben ook getekend voor een veel duurdere en met minder opties voorziene SUV type, nl een hyundai kona.

Is een trend die zich maar blijft voortzetten. Dus deze Q3 SB zal zeker in de schot in de roos worden. En de prijs, tja, in deze klasse wordt er niet gekocht maar geleased.
 

Desperado

Forumguru
70.000 á 80.000 euro.....ik zou voor de A4 avant gaan om je vraag te beantwoorden.
Echter als ik zelf mocht kiezen werd het toch gewoon een Skoda met full options.
Smaken verschillen evenals verwachtingen. Wat jij misschien teleurstellend vindt zal het gros van de kopers waarschijnlijk prachtig vinden.
Persoonlijk vind ik hem btw lelijk. Ik vind de voor en achterkant niet mooi bij mekaar.
 

sitechris

Donateur
Even los van de looks. Maar ik blijf me verbazen dat mensen toch een mindere auto willen rijden vanwege hoge zit en uitstraling. Een A4 (of Superb) rijdt zoveel fijner!
 

leon-cupra

Forumguru
Tja de hoge zit é en het "zicht" op het verkeer.
Schoonzus denkt ook dat ze met haar Kona nu het begin en het einde van de wagen zal zien .... je weet wel ... veel vrouwen willen de voorgrill zien wanneer ze aan het rijden zijn :deuk:
Bij ouderen is het meestal de zitpositie (beter voor de rug en benen) en het in en uitstappen dat gemakkelijker is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb al een zekere afkeer van dit soort half-platgeslagen modellen sinds de RangeRover met die boulevard-flaneer-versies kwam.
Daar wil ik echt niet in gezien wordeen, tenzij in een heel goede vermomming... :tongue:

Zo'n hoge auto zit en rijdt wel lekker, zeker op mijn leeftijd, maar onlosmakelijk daarmee verbonden is een voor mij erg onpraktisch hoog dak. En ik wil toch wel graag mijn kajaks zonder hulp kunnen op- en afladen zonder gevaarlijk geklooi met een huishoudtrapje of zo...

Wat jij misschien teleurstellend vindt zal het gros van de kopers waarschijnlijk prachtig vinden.
Lijkt me best logisch - anders kochten ze 'm toch niet? :)
 

Spector

Forumguru
Ik vind het echt geen lelijke auto, ik vind hem zelfs wel mooi. Ik zou het geld er niet voor over hebben, maar dat is wat anders. Mooi stukje proza Chris, leest makkelijk weg.
 
Bovenaan Onderaan