Audi A4 Avant 2.0 FSi

higgy

Forumguru
Mini-testje: heb vandaag een A4 Avant 2.0 FSi automaat onder m'n kont.
Eerste indruk toen ik wegreed: hé, heb ik een diesel? Grom in het vooronder. In de D-stand een vlotrijdende en rustige auto, in de DSG-stand wat nerveuzer (ik ben toch geen DSG-er, merk ik) en de wolf gooit z'n schapenvacht af als je de bak in de sportstand zet. Motor gaat plots grommen en grauwen tijdens het optrekken, jankt bijna tegen de toerenbegrenzer aan en voordat ik wist reed ik 180...oef, maar even gas teruggenomen.
Ik moet die niet gaan leasen, die Audi, da's niet gezond voor mij en m'n portemonnee
grin.gif
grin.gif
grin.gif


Fraai navigatiesysteem (kleurenscherm met iconen op de plek van de maxidot) dat wat gewenning vraagt qua bediening maar daarna goed z'n werk doet. Alleen die Belgische stem he, dat zou niet nodig moeten zijn (no offence Belgische vrienden, maar bij VDO, TomTom enz. kan ik ook gewoon kiezen voor Nederlands)
 

SkodaMan

Actief lid
Hé Higgy,
Is de automaaat van die 2.0 FSI echt een DSG of is het een "traditionele" (6-bak) automaat met koppelomvormer? Ik heb een O2 2.0 FSI 6-bak automaat en die kan voorlopig alleen met "traditionele" automaat geleverd worden. Maar deze motor gromt ook en de S stand is het een beest. De roffel in de uitlaat is een beheerste grauw en in D is de bak comfortabel en beschaaft. Bij het opschakelen blijft de snelheidsmeter klimmen en de automaat schokt in het geheel niet.
 

Pim

Lid
Is of een 2.0 (geen FSI: 130PK), of een 2.0TFSI (200PK)

2.0 FSI zoals in de Skoda (150PK) is niet (meer) leverbaar in de A4

Het kan dus ook een oude A4 zijn.
 

higgy

Forumguru
Het is een 2.0 130 pk multitronic inderdaad.
Die grap met de launch control werkt niet (echt), maar is ook niet nodig: in de S-stand is het continue feest.
 
Bovenaan Onderaan