Volkswagen Polo

leon-cupra

Forumguru
Interessante test. Alleen had hij beter geweest wanneer je appels met appels zou kunnen vergelijken.
Zou wel eens willen weten hoe de verhoudingen zich stellen bij de polo, fabia en ibiza in een basistrim.

8jaar geleden heb ik ook nog de keuze moeten maken tussen de polo, ibiza en fabia. Polo was toen een wagen die er met kop en schouders bovenuit stak. Had eerst 15min gereden met de ibiza, de fabia hadden we al op de oprit staan voor mijn partner dus wist pefect wat ik daar aan had, aansluitend op de testrit van de ibiza heb ik dan met de polo gereden en na 5meter rijden was mijn besluit genomen: polo all the way.
 

Cordoba

Forumguru
Eerlijk gezegd miste ik ook de vergelijking met de Fabia. Of je appels met appels moet vergelijken of met peren, is ook afhankelijk van op welke basis je vergelijkt. Als je bijvoorbeeld op basis van de prijs vergelijkt, waren de uitvoeringen die je voor de test had, misschien beter vergelijkbaar dan wanneer je op basis van de opties vergelijkt. Vergelijken op basis van het prijskaartje lijkt misschien niet eerlijk, aan de andere kant kijken veel mensen juist wat ze kunnen kopen voor het beschikbare budget (en is de prijs dus die bepaalt wat de appels zijn en wat de peren zijn). In die laatste situatie is de aangeklede A1 dus de 'peer'.
 

Cordoba

Forumguru
Leuk verslag Chris, maar de Polo de ruimste in zijn segment?? Volgens mij niet eens de ruimste VAG in het B-segment, volgens mij is een Fabia ruimer en misschien dat er nog wel ruimere B-segmenters zijn.
 

sitechris

Donateur
haha nee, alhoewel de nieuwe SEAT Leon ST nu volgens mij net zo ruim/of bijna net zo ruim is als nieuwe Octavia?
 

Cordoba

Forumguru
Iemand die in de markt is voor een dure audi gaat niet zoeken bij seat of skoda en omgekeerd ook.

In de meeste gevallen inderdaad niet, maar mensen die niet hechten aan status en zien dat Seat of Skoda voor veel minder geld een vergelijkbare auto neerzet, zullen dat toch in overweging nemen. Overigens een denkfout die ik vaak zie bij autoverkopers: niet iedere potentiele autokoper heeft een keihard maximaal budget, er zijn ook kopers die voor zichzelf een maximale richtbedrag hebben, maar als ze dat willen makkelijk een veelvoud daarvan uit kunnen geven aan een auto. Of in macho-taal: niet iedere koper loopt rond met een maatlat om te kijken wie de grootste heeft. ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Hoe dan ook zijn de meesten hier op het Skoda forum minder gevoelig voor het embleem dat op het stuur staat, zeker nu de groene vogel vervangen is door een nieuw logo..
 
Bovenaan Onderaan