Asymetrische buitenspiegel Octavia Combi 3

Ik ben sinds een week in het bezit van een OC3. De wagen rijdt heel goed, zelfs zo goed dat ik mijn vertrouwde wagen laat staan voor de Skoda. Ik heb 1 heikel,punt achterhaald. Reeds tot 3x toe merk ik op dat ik achteropkomend verkeer in mijn dode hoek niet opmerk. Ik heb geen Blijd Spot Monitoring. Navraag bij dealer is dat die na-ingebouwd zou kunnen worden weliwaar aan een torenhoge investering. Heeft iemand een oplossing om dit euvel met een kleine kost te verhelpen. Een blinde hoek spiegel opkleven (anno jaren 1980) zie ik niet zitten. Skoda heeft voor de OC3 geen asymetrische spiegel beschikbaar.

Alvast bedankt,

Gunnar
 

Captain Hook

Forumguru
Ooit... lang geleden...:shutup: kreeg ik rijles... en vertelde de instructeur dat je altijd ff je hoofd een beetje moest draaien en over je schouder moest kijken... Juist vanwege die blinde hoek... :koffie:

Daar heb ik geen elektronische gadgets voor nodig. ;)
Bijkomend voordeel: kosten NUL euro!
 

Smeeuwis

Donateur
Je bedoelt waarschijnlijk a-sferisch. Linker deel is iets gebold om zo de dode hoek kleiner te maken.

Mijn auto heeft Blind Spot Detection, ik kan nauwelijks enige bolling in het spiegelglas zien maar ik maak gebruik van het lampje en indien nodig draai ik mijn hoofd :-). Ik meen me van mijn vorige O3 te herinneren (geen Blind Spot Detection) dat de glazen aan beide kanten a-sferisch waren. Overigens is dat geen garantie voor succes, er blijft altijd een stukje dode hoek over. Naderhand inbouwen van BSM zou ik niet aan beginnen gezien het prijskaartje, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken :-).
 

Antera

Donateur
Andere spiegelglazen er nog niet voor gezien. Blindspot kan inderdaad later ingebouwd worden maar zal je ronde de € 1600 kosten denk dat je nek draaien dan goedkoper is om de dode hoek te zien. Als dat niet nodig was had blindspot geen optie geweest. :-)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Rij nu 10.000 km met de O3FL. Nog niet echt last gehad van een dode hoek. Zie nog net een klein stukje zijkant van de wagen in de spiegel, dat is de referentie voor mij qua afstelling.

Edit: zie niet de zijkant van de wagen, maar de beide handgrepen!
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Kwestie van goed afstellen, de meeste mensen hebben de buitenspiegel te ver naar binnen staan.

Als je alles goed afsteld zie je, op het moment dat een achterligger bijna uit de binnenspiegel verdwijnt, deze in de zijspiegel. Als hij bijna uit de zijspiegel verdwijnt zien je hem naast je.

Niet alleen in de spiegels kijken als je wilt gaan inhalen, maar tijdens het rijden constant blijven spiegelen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Als dat niet nodig was had blindspot geen optie geweest. :-)
Nodig/nuttig of niet is volgens mij geen serieus criterium bij de keuze van extra opties om aan te bieden.
"De concurrentie heeft het ook" lijkt me inmiddels veel bepalender.
Trouwens, aan de vraagzijde lijkt me iets vergelijkbaars aan de hand: de buurman of collega heeft 't ook, dusss... ;)
 

widojo

Actief lid
Ik ben sinds een week in het bezit van een OC3. De wagen rijdt heel goed, zelfs zo goed dat ik mijn vertrouwde wagen laat staan voor de Skoda. Ik heb 1 heikel,punt achterhaald. Reeds tot 3x toe merk ik op dat ik achteropkomend verkeer in mijn dode hoek niet opmerk. Ik heb geen Blijd Spot Monitoring. Navraag bij dealer is dat die na-ingebouwd zou kunnen worden weliwaar aan een torenhoge investering. Heeft iemand een oplossing om dit euvel met een kleine kost te verhelpen. Een blinde hoek spiegel opkleven (anno jaren 1980) zie ik niet zitten. Skoda heeft voor de OC3 geen asymetrische spiegel beschikbaar.

Alvast bedankt,

Gunnar

Heel herkenbaar. Heb vele jaren in diverse auto's gereden voorzien van dode hoek spiegels en snapte in het begin niet waarom ik soms het verkeer laat opmerkte. Pas toen ik mij realiseerde dat de O3 geen dode hoek spiegels heeft ben ik anders gaan kijken. En toch, zo nu en dan verlang ik terug aan een dode hoek spiegel.
 

hemi24

Forumguru
Meeste mensen hebben de complete zijkant van de wagen als halve beeldvulling van de spiegel(s).

:nono:
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki
Bovenaan Onderaan