Artikel over de Octavia in het Brabants Dagblad

Beker

Actief lid
In het Brabants Dagblad van 10 juni 2005 kwam ik een artikeltje tegen over de Octavia. Ik heb dit ingescand en in de fotogalarij geplaatst. Ik vind het zelf eerlijk gezegd een vreemd artikel. De schrijver lijkt weinig verstand van zaken hebben (zoek de fouten...), schrijft een somber verhaal en concludeert een 9.

Misschien is het uberhaupt een leuk idee om testen en dergelijke te verzamelen.
 

Michel

Forumguru
Inderdaad een beetje vreemd artikel, dat iets teveel gekleurd is door de (subjectieve) mening van de schrijver.

Zo blijft er altijd wel iets te zeuren, want wat heeft het donker zijn van het dashboard nou te maken met de kwaliteit van een auto? Waarschijnlijk ziet de schrijver liever een lichtere kleur voor zijn neus, maar hij vertelt er ook niet bij dat je het dashboard ook in twee kleuren is te krijgen als je een lichtere kleur voor de bekleding kiest.

En als klap op de vuurpijl vindt hij de Octavia niet goedkoop meer. Dat is hij natuurlijk ook niet, maar hij vergeet er voor het gemak wel bij te vertellen dat de Volkswagen Golf, waar de Octavia technisch voor een flink deel op is gebaseerd, nog altijd duurder, minder luxe en kleiner is.

Overigens is het bovengenoemde artikel ook hier te vinden:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/news.details?p_ni_id=15100
 
Ik heb een donker blauw metallic, de rode in het artikel heb ik overwogen, maar toen ik 'm bij de dealer in die kleur zag ben ik toch maar bij het besluit van blauw gebleven. Maar als ik de foto's uit het artikel zie, denk ik dat ik geen spijt zou hebben gekregen...
 

Exciter

Administrator
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Misschien is het uberhaupt een leuk idee om testen en dergelijke te verzamelen.

[/ QUOTE ]

Doen we toch al?
Er is zelfs een aparte rubriek voor op het forum.
 
Wat een drama bericht zeg.

Zoals dit:
- Het dashboard en stuur zien wel erg zwart en de grote meters hebben tamelijk iele cijfertjes. (Misschien een bril opzetten???)
- De motor veroorzaakt lichte trillingen en resonanties in het interieur, en vooral als hij koud is knort hij een beetje. Soepel is hij evenmin - als je bij lage snelheid niet terugschakelt naar z'n één dan slaat hij af. (Volgens mij kan hij gewoon niet rijden of is hij een benzine motor gewend. Zelfs de nieuwe Passat trilt licht.).
- En goedkoop is zo'n Tsjechische auto ook niet meer. (Vergelijk de O2 maar met de concurent, dan valt het allemaal nog wel mee).
 

Arjen

Actief lid
Tja, we kunnen niet verwachten dat iedereen een fan is.

Waarschijnlijk heeft de schrijver enigzins last van anti-Skoda sentimenten. Hij probeert wel objectief te blijven, maar verder dan de schijn op houden komt hij niet.
 

Reinier

Nieuw lid
Ik heb het artikel ook gesignaleerd in Dagblad Tubantia (oosten des lands). Triest dat een matig artikel als van deze B-journalist in diverse kranten schijnbaar wordt afgedrukt... Een plaatselijk suffertje zou nog enigszins begrijpelijk zijn.
 

Michel

Forumguru
Achteraf gezien vind ik dit artikel nog wel meevallen t.o.v. een multitest in de Autoweek, waarin ook de Skoda Fabia wordt getest. "Het verstand van autorijden" heeft er naar mijn mening nog minder kaas van gegeten. Zie mijn opmerkingen bij de Multi-test discussie.
 
Bovenaan Onderaan