Apple Carplay - zwart scherm

rvhees

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Skoda Octavia Combi (4) Ambition en ervaar sinds een tijd wat problemen met Apple Carplay als ik gebruik maak van Spotify. Mijn Carplay en opladen werkt draadloos, dus heb geen bekabelde verbinding met mijn auto.
Het probleem lijkt vooral te ontstaan zodra ik een podcasts of speellijst direct open in de Spotify Carplay app. Die spelen vervolgen niet af en het scherm van Carplay wordt volledig zwart. De verbinding met mijn telefoon wordt daarna ook verbroken. Het lukt vervolgens op geen enkele manier om Carplay te restarten; het scherm blijft zwart en de enige optie die werkt om opnieuw verbinding te maken is de auto volledig uitzetten voor een paar minuten en opnieuw starten. Deze oplossing is uiteraard nogal frustrerend als je onderweg bent. Telefoon uit- en aanzetten e.d. helpt allemaal niet.
Heeft iemand dit probleem ook eerder gehad en is er een simpele oplossing om Carplay te herstarten zonder de auto volledig uit te zetten?

Alvast bedankt voor de input!

Groeten,
Roy
 

Antera

Donateur
Al eens geprobeerd met een Kabel?

Resetten kan ook simpelweg door je mediasysteem aan/uit knop 5 a 8 sec vast te houden

PS: Het is en blijft een Iphone :D
 

rvhees

Nieuw lid
Al eens geprobeerd met een Kabel?

Resetten kan ook simpelweg door je mediasysteem aan/uit knop 5 a 8 sec vast te houden

PS: Het is en blijft een Iphone :D
Dank voor de snelle reactie.
Kabel heb ik nog nooit gebruikt aangezien alles draadloos kan :-) ik heb de nieuwe USB-C poort in de auto dus moet even de juiste kabel zoeken om dat te testen. Dat zal ik in ieder geval even proberen!
Aan/uitzetten werkte niet voorheen niet, ook paar minuten uitlaten en weer aanzetten helpt niet. Maar volgens mij heb ik een reset door 5-8 sec vast te houden nooit getest, dat zal ik ook even doen.
 

rvhees

Nieuw lid
De reset optie lijkt idd te werken - systeem had wat tijd nodig maar na resetten tijdens het rijden maar daarna kon ik opnieuw connecten zonder auto uit te zetten e.d.
Nog steeds niet ideaal dat systeem soms crasht maar in ieder geval nu een oplossing zonder dat ik langs de kant moet stoppen :-)
 
Bovenaan Onderaan