Apple carplay wireless - Octavia III 2019

Mark68

Nieuw lid
Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een octavia III uit 2019. (helft van de prijs betaald voor een auto met 30.000km - benzinemotor 999cc) Blijkbaar zijn er mogelijkheden om wireless de WAZE app op je scherm te krijgen indien je een telefoon hebt met android. Deze optie kan ik echter niet vinden voor mijn iphone. Met een kabeltje lukt het wel. Is het een feit dat je iphone (11) geen wireless waze kan projecteren? Draadloos telefoneren via bluetooth lukt dan weer wel. Bestaat hier een oplossing voor? Ik bedoel niet met een afzonderlijk bluetooth-bakje die je dan op zijn beurt OPNIEUW in die usb poort moet planten want dan ben je weer naar af. Ik wil die usb enkel gebruiken voor een stick met muziek op.

Mijn vorige voertuig was een DACIA Logan (laatste model) en die (schitterende) gps toonde alle vaste flitspalen. Ik moet zeggen dat de gps van de octavia veel minder gebruiksvriendelijk is, minder goed is in het kiezen van de juiste wegen, en er is geen enkele vermelding van flitspalen.
 

Rallye

Forumguru
Als je geen wireless Carplay hebt ligt dat niet aan je telefoon. Dan heeft je auto het niet.
 

Mark68

Nieuw lid
Maar die neemt dus je USB in beslag…..
Tja dan ben ik weer even ver natuurlijk, dan kan ik net zo goed mijn iphone inpluggen. Het is ook jammer dat tijdens het gebruik van carplay je niks anders meer kunt gebruiken van je boordcomputer, zelfs de radio werkt niet meer, je scherm veranderd dan volledig in je gsm.
 

Rallye

Forumguru
Voordeel is dat de zaak sneller gekoppeld is. Geen gekloot met een kabeltje, maar gewoon zitten en rijden.

Je ”jammer” begrijp ik niet. Je kunt toch terug naar de radio etc. met de Skoda-knop in de Carplay-omgeving (ik heb daarnaast ook nog fysieke knoppen)?
 
Bovenaan Onderaan