Apple Carplay ----> Flitsmeister

Rien den Haan

Actief lid
Zijn er onder ons Skoda rijders die ook last hebben dat Flitsmeister telkens automatisch stopt?
Wanneer ik een route plan en op pad gaat start Flitsmeister vanzelf opnieuw op en is de geplande route verdwenen.
Het ligt niet aan mijn telefoon of app daar ik wanneer ik in de auto van mijn vrouw rij er geen vuiltje aan de lucht is en alles naar behoren werkt.
De ellende is begonnen toen Flitsmeister een betaalde versie werd ......enkel om te gebruiken in combinatie met Apple Carplay.
Ben benieuwd of ik de enige ben en wellicht moet overstappen naar Waze :arghh: .

Japanese Power

Donateur
Heb je de betaalde FM-versie al geprobeerd in een proefperiode. Kun je testen of het daar idd. door komt.
Ik ervaar in elk geval geen problemen sinds dat FM betaald is geworden.

Rien den Haan

Actief lid
Yep ik heb de betaalde versie.......en in de auto van mijn vrouw werkt het als een tierelier alleen in mijn auto geeft Flitsmeister deze problemen......

Antera

Donateur
Dan zal je het in jouw auto moeten zoeken vermoed ik als het alleen met jouw telefoon is. Alleen kan je er niks bij instellen. Zou zeggen verwijder hem van je telefoon en zet hem er opnieuw op of probeer een andere telefoon Deze klacht is mij niet bekend

Bakkertje

Forumguru
Als je draadloze carplay hebt is het wellicht nog een idee om je toestel te verwijderen en opnieuw toe te voegen?
En andersom, werkt het op de telefoon van je vrouw in jou auto wel goed?

Rien den Haan

Actief lid
Bakkertje & Antera thanks....dat ga ik eens proberen............eerst mijn telefoon opnieuw koppelen en als dat geen soelaas bied zal ik met de telefoon van mijn vrouw inloggen met mijn account en het zo proberen.

Rallye

Forumguru
Ik merk nu ik voor CarPlay ben overgestapt naar Waze wel dat de kwaliteit van de FM app niet fantastisch is. Waze geeft bij mij veel minder storingen.

EdK

Forumguru
Wel gister startte ik FM weer eens op op me phone en viel me op dat er velen opties die gratis waren nu opeens overgeheveld zijn naar de PRO versie waar ik een abbo voor moet nemen...
En ja dat gaat niet gebeuren....
Dus toen ik ven in file stond Waze een geïnstalleerd maar daar mis ik dan weer de flitspalen en de traject controles !!
En daar doe ik het eigenlijk voor, want navigeren doe ik in algemeen op VAG navi en zakelijk af en toe op google vanwege locaties waar wij komen die bij de meeste navi's niet zijn in te stellen.
En dan gebruik ik de Navi die door de werkbon word opgestart en die op de GPS coördinaten is ingesteld

Rallye

Forumguru

EdK

Forumguru
Huh? De flitspalen en de trajectcontroles staan toch gewoon in Waze?
Als dat zo is dan moet ik toch verder in de instellingen gaan kijken, had een weg met meerdere palen ( weet dat die er staan ) maar had geen meldingen
En dat gemiddelde had FM altijd wel en nu dus ook niet meer in gratis versie maar wel in de PRO
En die vond ik altijd erg prettig

Slider

Forumguru
Let op: In het buitenland zoals Frankrijk en Duitsland zijn dergelijke flitsapps verboden. In Duitsland mag het niet eens op je telefoon staan. FM en Waze vallen hier onder.

Ik gebruik sinds mei ook Waze, ipv FM om die "aanpassing" die FM had doorgevoerd. Heb alleen geen traject controles in mijn omgeving, kan niet zeggen of dat werkt.
Flitspalen werken normaal bij mij, weet alleen niet meer of ik dat eerst bewust moest aanzetten toen.

marco_b

Forumguru
Je kunt nu ook overstappen op de betaalde versie van TomTom. Die heeft ook flitsmeldingen. normale tarief is geloof ik € 20,00 per jaar en er is nu een actie voor ik geloof 13,00 in eerste jaar.

aanzienlijk goedkoper dan Flitsmeister (€ 35,00 per jaar toch?)

Gershwin

Senior Member
Let op: In het buitenland zoals Frankrijk en Duitsland zijn dergelijke flitsapps verboden. In Duitsland mag het niet eens op je telefoon staan. FM en Waze vallen hier onder.

Ik gebruik sinds mei ook Waze, ipv FM om die "aanpassing" die FM had doorgevoerd. Heb alleen geen traject controles in mijn omgeving, kan niet zeggen of dat werkt.
Flitspalen werken normaal bij mij, weet alleen niet meer of ik dat eerst bewust moest aanzetten toen.
Hier ook een tevreden Waze gebruiker (al jaren). Trajectcontroles werken ook; Waze geeft begin en einde aan. Voor iemand uit het Oosten die ook in het Westen komt ideaal .

Berghuis

Donateur
Hier ook een trouwe en tevreden Waze gebruiker en gebruik de app al 10+ jaar inmiddels. Altijd up to date kaarten, nog nooit meegemaakt dat wegen of straten niet op de kaarten stonden.

Slider

Forumguru
Ik open altijd eerst Waze op de infotainment, daarna Google maps voor navigeren. Dan krijg je de Waze meldingen ook door als geluids waarschuwing.
Maar Waze is van Google, dus de kaarten komen ook van Google Maps.

Slider

Forumguru
Ik vind Google Maps fijner navigeren. Of eigenlijk laat ik altijd de "vrije" kaart meelopen zonder navigeren, maar met file info weergave.
Waze kan ook drukte weergeven, maar doet dit veel onnauwkeuriger.
Waar Waze gewoon een hele weg als druk inkleurt, doet Google Maps dat maar op het deel waar ook werkelijk de drukte is.

En juist die nauwkeurigheid van Google Maps hierin vind ik prettiger. Na mijn woonwijk, moet ik naar de A12 oprit toe. Dat is een pokke drukke weg in de ochtend spits, maar verschilt enorm per dag. Waze kleurt die hele weg in.
Google Maps alleen het werkelijke deel. Daarmee kan ik inschatten of aansluiten of omrijden beter is.

Waze is weer heer en meester in flitspalen en dergelijke, dus die draait er "achter" en via geluidswaarschuwingen krijg ik de meldingen dan door, terwijl ik Google Maps weer geef op het scherm.
Deed ik net zo met FM, maar dus recent maar naar Waze gegaan vanwege de nu bekende reden.

Bovenaan Onderaan