APK keuring met defecte stuurbekrachtiging.

ton62

Nieuw lid
Mijn skoda fabia uit 2001 heeft al een jaar geen stuurbekrachtiging. Vorig jaar werd hij er mee goedgekeurd op de apk. Dit jaar niet.
Ik vermoed dat de stuurbekrachtigingspomp corrosie heeft in de print of zo. De schuimlaag om de pomp heeft ook al een scheur.
Weet iermand wellicht een garage die hier wel een goedkeuring met de apk zou geven? Want ik ben er helemaal aan gewend dat hij zwaarder stuurt, en een reparatie ervan gaat zoveel kosten dat het te duur wordt voor een auto met 280.000 op de teller.
Graag jullie informatie dus over een garage die de apk wat minder strak uitvoert als de vorige garage.
Ton.
 

Tees

Donateur
Welkom! Velen hier waarderen het als je je even voorstelt in de Meet & Greet! Vertel dan ook even waar je woont, dat helpt een hoop!

Wat betreft je vraag...tsja, een werkende stuurbekrachtiging is gewoon een APK eis. Eigenlijk vraag je aan ons of er een garage is die de APK niet volgens de wetgeving uitvoert. Vorig jaar heb je blijkbaar geluk gehad, maar elke keurmeester die niet B. de Haas heet moet dit afkeuren.
 

Cordoba

Forumguru
Eisen liggen vast: linkje

Als je geen officieel keuringsrapport hebt, kun je dit proberen, maar als er een officiele afkeuring is (met bijbehorende rapport), zal iedere garage die een herkeuring uitvoert, hier specifiek op moeten controleren, en bij een controle door de RDW heeft degene die je auto onterecht goedkeurt een groot probleem. Weinig keurmeesters zullen hier hun vingers aan willen branden, omdat de fout dan al gerapporteerd is aan de RDW.
 

hemi24

Forumguru
Eerlijk gezegd heb ik sowieso m’n bedenkingen vwb de algehele technische staat van een dergelijke auto…

Iemand die al een jaar met dergelijke problemen rond rijdt neemt het meestal niet zo nauw met goed onderhoud en 9 van de 10 keer zijn dit wagens die eigenlijk al jaren terug naar de sloop hadden gemoeten..!

:lezen:
 

ertromp

Forumguru
Het is gezien de eisen die gesteld worden aan stuurbekrachtiging als die aanwezig is dat je garage de vorige keer een APK goedkeuring heeft afgegeven
 

Duijzer

Donateur
Als er stuurbekrachtiging is, moet het werken. Zo is hij type-goedgekeurd. In plaats van zoeken naar een apk bedrijf dat hem zonder stuurbekrachtiging goed keurt denk ik dat je beter kunt zoeken naar een bedrijf dat tegen een redelijk tarief een (gebruikte) stuurpomp monteert.
 
Bovenaan Onderaan