Anthraciet kleurcode velgen

hendrik38

Forumguru
Ik zou bij mijn anthracieten velgen ook wel graag een kleur stickie willen hebben. Ik hoop het niet, maar ben bang dat er vast wel een x schade op de velg komt en dan is het iig wat bij te stoppen. Weet iemand of dat mogelijk is en w.elke kleurcode dat is?
 
D

Deleted member 26486

Ik weet de kleurcode van je velgen niet maar alvast een tip: voor mijn zwartmetallic velgen kon de dealer in ieder geval geen lakstift leveren, en geen enkele NL toko kon het leveren.

Ik heb het uiteindelijk besteld via Safonov Autolack (www.safonov-autolack.com).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tinus78

Forumguru
Als je geen standaard lakstift kan vinden voor specifiek die kleur velgen, dan kan vast en zeker de lokale autoschade hersteller deze kleur exact namaken. Elke kleur is te maken, maar omdat het niet standaard is zal dit wel vermoed ik wat meer knaken kosten.
Ook schadeherstellers buiten de auto branche om, zoals Biemans, kunnen dit. Maar nogmaals, alles komt met zijn prijs.
 

EdK

Forumguru
Schadehersteller zal echt niet een hoeveelheid van een lakstift voor je aanmaken.
Dus dat zal een aardig potje verf in de kleur worden uiteindelijk
 

hendrik38

Forumguru
Hij wil vast dat lakstiftje wel willen maken, maar voor de prijs van een bus verf :D ik hoop dat iemand hem ook al eens bij de dealer besteld heeft....
 
D

Deleted member 26486

Hij wil vast dat lakstiftje wel willen maken, maar voor de prijs van een bus verf :D ik hoop dat iemand hem ook al eens bij de dealer besteld heeft....
Dat heb ik dus geprobeerd, zie mijn eerste reactie. Dealer says no...
 

leon-cupra

Forumguru
Het anthraciet is door een schadebedrijf niet na te maken. Vroeger ook schade gehad aan mijn anthraciete extreme velgen. Schadebedrijf kreeg de exacte kleurencode niet. Ze hadden dan een kleur gemaakt die er zeer hard op trok.
 
D

Deleted member 26486

De kleurcode is ws. het laatste deel van het artikelnummer van je velgen.

Voorbeeldje van mijn velgen:
Antia silver 5JA071496 8Z8
Antia white 5JA071496 FM9
Antia black 5JA071496C FL8

-> de kleurcode van mijn velgen was dus FL8

Als je die van jou zo kunt herleiden, kun je het wel terugvinden op de website van Safonov (of stuur ze een mailtje)
 
D

Deleted member 26486

Hopelijk kom je er uit, succes!

P.s. Lakstift kleur + lakstift blanke lak kostte in DE €12. Plus hetzelfde bedrag aan verzendkosten, helaas :mad:

Maar beter prijzig dan niet te koop!
 
D

Deleted member 26486

Zijn dit geen ‘diamond cut’ velgen? Het lijkt me dat het ‘zilver’ geen kleurlak is, maar geslepen lichtmetaal met blanke lak; als enkel de blanke laglaag beschadigt is, kun je dit bijwerken/beschermen tegen oxidatie met de blanke lak die je bij de de antraciet lakstift erbij krijgt.

Zo heb ik dat ook gedaan bij de velgen van ons Hondaatje:

E4658569-1C01-430A-814F-36B71A8F5BBC.jpeg

Bij dit soort velgen ook voorzichtig zijn met agressieve velgenreinigingsmiddelen! 2 tot 3 keer per zomerseizoen zet ik ze in de velgenwax ter bescherming.
 

hendrik38

Forumguru
Ik denk dat je daarin gelijk hebt dat het geslepen velgen zijn. Bij iets diepere beschadiging misschien licht opschieten met fijne korrel en weer aflakken.
 
D

Deleted member 26486

Wees daarmee heeeeeel voorzichtig! Ik ‘reinig’ de iets diepere beschadigingen meestal heel voorzichtig met koperborsteltje op de Dremel, soms met het puimsteentje (?) met toelopende kop, zorgen dat de glans weer terug is en dan lak er op. Blijft het grote nadeel van op deze manier geslepen velgen; heel mooi maar best kwetsbaar/ moeilijk te herstellen.
 
Bovenaan Onderaan