Antennekabel navigatie

HenkenTity

Nieuw lid
Skoda Fabia 1.2 diesel greenline 2011
De dakantenne van mijn navigatie is kapot. Ik heb een nieuwe antenne met magneet gekocht.
Waar kan ik deze het beste plaatsen? Ik heb hem nu aan de buitenkant van het dashboard kastje bij de deurstijl. Heb regelmatig slechte ontvangst.
 

Michelv.

Forumguru
Heeft een Fabia ook niet een bakje op het dashboard? Bij mijn O2 heb ik hem daaronder geplaatst en nooit geen problemen gehad.
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb een Octavia (zie handtekening) en bij de octavia zit er bovenop het dashboard een opbergvakje voor je zonnebril. Mijn GPS antenne zit onder dat bakje op het frame van de auto (de antenne is magnetisch). Ik heb daar een prima ontvangst. Misschien is er bij de Fabia ook zo'n mogelijkheid? Anders ergens anders onder het dashboard monteren, waarbij je ervoor moet zorgen dat er geen metaal boven de antenne zit, anders heb je inderdaad een slechte ontvangst.
 

HenkenTity

Nieuw lid
Michelv,

Bedoel je het open vakje aan de linkerzijde? Rechts zit geen vakje.

ElScopione,

Er zit geen opbergvakje voor de zonnebril in het dashboard
 

ElScorpione

Forumguru
Ik zie dat jouw dashboard inderdaad helemaal dicht is. Maar dat wil niet zeggen dat je die GPS antenne niet onder je dashboard kunt krijgen. Je navigatiesysteem moet er toch uit om de antenne aan te sluiten. Misschien is er voldoende ruimte om de antenne zo hoog mogelijk onder het dashboard te bevestigen? Voor je de boel weer op zijn plaatst klikt, even het signaal testen.
 

Michelv.

Forumguru
Bij geen bakje idd de navigatie eruit halen en dan de antenne midden onder het dashboard plakken.
 

HenkenTity

Nieuw lid
Ik heb de navigatie eruit gehaald. Het is een dicht bakje, alleen kleine opening waar de kabels door gaan en geen ruimte voor de antenne.
 

Monteurtje

Forumguru
Bij Fabia heb ik een losse GPS antenne boven het instrumentenpaneel geplaatst. Tegen de onderkant van dashboard. Tussen de afdekking en dashboard zit genoeg ruimt. En kabel kun je makkelijk naar radio geleiden.
 

EdK

Forumguru
Navi even uit bouwen en hierna je antenne zo hoog mogelijk achter navi wegbouwen in midden van dashboard
Dan antenne inpluggen op je navi en navi losvast monteren en hierna spanning erop en stukkie rijden.
Indien goede ontvangst dan navi goed inbouwen en lekker hierna navigeren
 
Bovenaan Onderaan