Androidauto / mirrorlink Octavia 2017

janhagen

Nieuw lid
Heb de nieuwe Skoda Octavia met het Columbus navigatiescherm en krijg de Android telefoons (S7, A5 2017, A5 2016,) niet gekoppeld met 1 van beide.
Wie is dit uberhaupt al wel gelukt?

De Apple lijkt wel te werken maar de Android toestellen niet i.v.m. een licentieprobleem. Maar dat heeft niemand verteld en een oplossing lijkt voorlopig nog niet in zicht volgens dealer/PON i.v.m. licentieproblemen met Google en voor de Mirrorlink is geen app beschikbaar in NL.
Heerlijk al die reclame met Skoda connected.
Heb speciaal hiervoor afscheid genomen van mijn Windows telefoon, losse Simcard bijbesteld voor de connectivitiet en dan blijkt alles weer voor niets te zijn geweest.

Deze hele Columbus connectiviteit is een gedrocht van een systeem. Moet nu eerst de mobiele telefoon op "hotspot" zetten en daarna kunnen de andere personen in de auto op het Columbus systeem inloggen om WiFi ontvangst te hebben. Dit hadden ze ook al zonder de Columbus en gewoon direct WiFi via mijn telefoon.
Had toch op zijn minst verwacht dat er een Simcard kon worden ingevoerd. Helaas niet het geval ondanks de plaatjes in de handleiding.

Wanneer ik de "hotspot" op mijn telefoon niet inschakel zie ik het aantal toestellen links onder het WiFi teken staan. Zeg maar het wachtende aantal toestellen. Wanneer ik de hotspot op mijn telefoon inschakel dan verdwijnt dit aantal en hebben de toestellen verbinding.
 
D

Deleted member 24009

Google car (of dat hoe dat dan ook heet) is voor zover ik weet idd nog niet beschikbaar in NL. En die plaatjes in de handleiding kunnen idd misleidend zijn. Maar de Columbus heeft toch wel de optie om een simkaart te plaatsen?
 

janhagen

Nieuw lid
Google car (of dat hoe dat dan ook heet) is voor zover ik weet idd nog niet beschikbaar in NL. En die plaatjes in de handleiding kunnen idd misleidend zijn. Maar de Columbus heeft toch wel de optie om een simkaart te plaatsen?
Nee, de Columbus heeft geen simkaart slot.
 

Rallye

Forumguru
@janhagen Krijg je de telefoons niet gekoppeld, of werkt Android Auto niet? Heb je Smartlink laten activeren? Heb je de telefoons bedraad via de USB aangesloten?

Je kunt volgens mij via een aparte USB-stick met simkaart de Columbus zelf een 4g-verbinding geven. Zie bijvoorbeeld https://shop.volkswagen.nl/auto-acc...onnectivity/000051409B-carstick-wi-fi-hotspot

Via de zoekfunctie van het forum kun je best veel vinden over Smartlink, Android Auto en Carplay.

Overigens ben ik het met je eens dat de info van Skoda over Skoda Connect/Connected Skoda/Smartlink en de wifimogelijkheden van de Columbus/Amundsen (die ook nog eens per automodel en bouwjaar kunnen verschillen) bedroevend is. Veel van je bedenkingen hadden je echter wel via dit forum al duidelijk kunnen zijn.

Edit 1: die carstick lijkt geen 4g (LTE) te hebben. Misschien zijn ook andere sticks bruikbaar?
Edit 2: zijn wel mensen mee bezig geweest, zie http://www.motor-talk.de/forum/liste-kompatibler-umts-sticks-t5256430.html
 
Laatst bewerkt:

Joh@n

Forumguru
Ik heb bedraad een Nexus 6P aangesloten, maar mij is het ook nog niet gelukt om het werkend te krijgen. Ik heb nog niet de Android Auto APK geinstalleerd, ga ik morgen even uitzoeken :)
 

VentoTDI

Forumguru
Je zal inderdaad eerst Android auto apk op je mobiel moeten zetten!
Zodra die erop staat heb je je "mobiel" op je columbus...
 

Joh@n

Forumguru
Gisteravond nog even geprobeerd, maar het werkt prima inderdaad met de Android Auto apk geinstalleerd. Mogelijkheden zijn wel wat beperkt vind ik, maar het is grappig dat het werkt.

full.jpg
 

Jan A

Actief lid
Je kan ook de LG Mirrorlink app installeren (wel meldingen uitschakelen).
Werkt niet steeds van de eerste keer, maar je kan er wel de op je foon actieve app mee naar de Columbus spiegelen d.m.v. een USB-kabel.
 

Spoetnik

Forumguru
Werkt inderdaad wel maar als je dan tussen door even mail wil checken of iets anders op de telefoon doen gaat dit niet. Voor mij niet echt een toegevoegde waarde dit gebeuren.
 

Jan A

Actief lid
Werkt inderdaad wel maar als je dan tussen door even mail wil checken of iets anders op de telefoon doen gaat dit niet. Voor mij niet echt een toegevoegde waarde dit gebeuren.
Correct, maar dat hoor je ook niet te doen terwijl je autorijdt
 
Bovenaan Onderaan