Android telefoon wordt ontzettend heet in Enyaq

Guido PV

Nieuw lid
Ik heb een Android Samsung S23 (nieuw 2-2023) Wanneer ik met dit toestel in de Enyaq zit wordt Android Auto automatisch geactiveerd. Mijn android toestel wordt ontzettend heet, en verbruikt dan erg veel stroom. Ook wanneer ik het toestel met een USBC kabel aan de auto koppel, wordt het toestel zo heet.
Hebben hier meer android gebruikers last van?

De Skoda dealer adviseerde Android auto te gebruiken. (Tot mijn verbazing) zie ik dat Android Auto nog niet is "vrijgegeven/goedgekeurd" om te gebruiken in de Enyaq's:

spikehome

Forumguru
Draadloos Android auto gebruiken vreet energie.
En als je m op de draadloze lader legt word hij enorm warm.

Ik gebruik gewoon navi van de auto en dmv Bluetooth muziek, of muziek van de usb stick/radio

Japanese Power

Donateur
Geen Qi-lader gebruiken en ouderwets met een kabeltje.
Op lange ritten raakt m'n iPhone zelfs oververhit en stopt ACP zelfs tot de telefoon is afgekoeld.

RoelF

Forumguru
Niet vreemd als je zeer intensief alles wat draadloos is tegelijk in gebruikt hebt.
En daarbij is je telefoon aan het navigeren, muziek aan het afspelen, dus de processorkracht ook volop in gebruik.

Nog altijd noemen we het ding 'een telefoon', haha.

Timmer

Forumguru
Staat los van je wagen, gaat over simultaan gebruik gsm (navi/internet/...) en opladen. Sinds ik men iphone niet meer oplaad terwijl die draadloos aan carplay hangt, heb ik dit niet meer.

hemi24

Forumguru
Dan moet het hele vak al gekoeld worden, want alleen het laadvlak koelen gaat niet helpen.
Ik denk dat het probleem meer bij de fabrikanten van de telefoons ligt dan bij de autofabrikanten…
Beetje symptoombestrijding dit!

Drukkert

Senior Member
Hier in een Octavia hetzelfde verhaal. Ligt niet aan de auto maar aan het systeem Android Auto. Heb het deze week getest met een rit naar Duitsland. Draadloos loopt de accu terug wanneer ie op de QI lader ligt. Bedraad (op de terugweg) kom je met een volle accu van de telefoon weer thuis.

Auto: Octavia Combi 1.5 Business Plus
Telefoon: Samsung Galaxy S22 Ultra

Bovenaan Onderaan