Android auto wireless

Gents, MY21 sportline met wireless charge pad, Smartlink+ en als entertainment systeem Bolero zou dat niet MIB3 moeten zijn en dus android auto wireless ondersteunen?

Android auto werkt, maar niet wireless.. Ik neem aan dat de firmware 'af fabriek' wel up to date is, en het daar niet aan kan liggen? Kan je die trouwens zelf updaten en/of versie zien?
 
Het kan dus toch, tenminste ik heb het werkend gekregen. In de gelinkte draad stond er dat het niet zou kunnen maar met wat random info van een ander Skoda forum en een android forum heb ik volgende winnende combinatie ontdekt;

Je hebt (denk ik) smartlink+ nodig op je auto, MY21 (i.e. MIB3 head unit, maar bolero systeem is 'voldoende'), gsm met Android 11.

Je hebt dus niet nodig; amundsen of Colombus en/of een actief abonnement voor Skoda wireless/wifi.

Voor zij met een zelfde probleem;

  • Zet de wifi van je auto aan bij menu> settings> wifi > wifi hotspot activeren.
  • Android auto vereist echter wifi & BT om een draadloze verbinding tot stand te brengen, en daar kan je het probleem hebben dat als je geen Skoda data abonnement hebt je wel kan verbinden met je auto wifi maar die vervolgens geen internet verbinding heeft. Je moet dus de mobiele data van je telefoon gebruiken, activeer hiervoor 'developer options' door in settings 10x op het versie nummer te drukken, je krijgt dan de optie om de opties te activeren. In deze developer opties vink je vervolgens 'mobile data always active' aan.
  • Als het nog niet werkt kan het zijn dat je zoals ik bij de advanced instellingen van je skoda wifi op je telefoon moet selecteren/aanvinken allow to use mobile data en/of 'wifi assistent' uitzetten.
 

Rallye

Forumguru
Ah, OK het probleem is dus eigenlijk dat je telefoon 4g uitzet als hij wifiverbinding heeft. ik ben benieuwd of er ook een oplossing voor iPhones is.
 
Zou maar eens heel goed kunnen zijn. Bij iOS is er ook een wifi assist feature, niet zeker hoe die specifiek werkt, i.e. staat die mobiele data gebruik toe als de wifi verbinding 'slecht' is (i.e. geen internet heeft zoals wanneer je niet betaalt Skoda connect) (wat je wil), of verbreekt hij dan de wifi connectie volledig t.v.v. mobiele data.

Dat zou je al eens kunnen testen, en dan vind ik toch al enkele search hits bij 'iOS keep mobile data active wifi' zoals bv. hier. Succes, want het is toch wel erg gemakkelijk als het draadloos werkt!
 

mmarkvoort

Actief lid
Het kan dus toch, tenminste ik heb het werkend gekregen. In de gelinkte draad stond er dat het niet zou kunnen maar met wat random info van een ander Skoda forum en een android forum heb ik volgende winnende combinatie ontdekt;

Je hebt (denk ik) smartlink+ nodig op je auto, MY21 (i.e. MIB3 head unit, maar bolero systeem is 'voldoende'), gsm met Android 11.

Je hebt dus niet nodig; amundsen of Colombus en/of een actief abonnement voor Skoda wireless/wifi.

Voor zij met een zelfde probleem;

  • Zet de wifi van je auto aan bij menu> settings> wifi > wifi hotspot activeren.
  • Android auto vereist echter wifi & BT om een draadloze verbinding tot stand te brengen, en daar kan je het probleem hebben dat als je geen Skoda data abonnement hebt je wel kan verbinden met je auto wifi maar die vervolgens geen internet verbinding heeft. Je moet dus de mobiele data van je telefoon gebruiken, activeer hiervoor 'developer options' door in settings 10x op het versie nummer te drukken, je krijgt dan de optie om de opties te activeren. In deze developer opties vink je vervolgens 'mobile data always active' aan.
  • Als het nog niet werkt kan het zijn dat je zoals ik bij de advanced instellingen van je skoda wifi op je telefoon moet selecteren/aanvinken allow to use mobile data en/of 'wifi assistent' uitzetten.

In welke auto heb jij dit voor elkaar gekregen?
In mijn Octavia 4 werkt dit helaas niet.
 

mmarkvoort

Actief lid
@mmarkvoort ”werkt dit helaas niet” is een omschrijving die weinig handvatten biedt om je te helpen......

Met "dit" bedoel ik uiteraard de handleiding die gegeven is.
Als ik het op die manier doe werkt het niet.

Mensen met een O4 die het wel werkend hebben gekregen hebben een hogere hardware/software versie dan de rest.
Hoopte dat dit zou kunnen werken maar helaas.
 

Mystikal

Senior Member
In mijn kodiaq 2019 lukt me dit niet. Klopt of moet het daar ook werken. Columbus systeem overigens.
 
Bovenaan Onderaan