Android auto in gekochte Octavia IV

Deze week is geleverd onze gezinsauto. Octavia IV. Prima wagen en verkocht met Carplay/Android auto. Niet getest tijdens het proefrijden maar stond duidelijk vermeld in advertentie.

Nu blijkt dat ik deze Android Auto met geen mogelijkheid aan de gang krijg. Via de knop App naar Smartlink. De melding verschijnt dat ik iets via USB moet koppelen maar hij vindt de telefoon niet. Wel kan ik via USB laden via hetzelfde dus het lijkt niet te liggen aan het USB poort. Via Bluetooth kan ik wel connecten voor de standaard muziek maar ik wil dus via Android Auto connecten. Iemand de gouden tip?

Melding als ik via App van het multimediasysteem naar APP ga: "Welkom bij SmartLink, een apparaat via USB verbinden"

Frup

Forumguru
Je zou het eens met een ander usb kabel kunnen proberen. Meerdere forumleden hebben er last van gehad, ik ook. Blijkbaar is de ene usb kabel de andere niet.

Hmm. Inmiddels 4 verschillende kabels geprobeerd maar geen verschil.....Zijn er nog andere suggesties of voorwaarden waar ik aan moet voldoen?

Slider

Forumguru
Met 4 kabels wordt het wel apart inderdaad. Wat @Frup zegt klopt ook zeker, vaak leveren telefoon fabrikanten USB kabels mee die alleen de 2 stroom draden aangesloten hebben en niet de data aders. Het gaat bij 99% van de mensen toch alleen om laden van het toestel, niet om koppeling met een pc voor dataoverdracht bv.

Probeer die USB kabels en die telefoon aan een laptop/computer aan te sluiten en kijk of er data overdacht kan plaatsvinden. Je telefoon moet dat vragen of je dataoverdacht5 wilt toestaan of iets dergelijks.
Android Auto heeft die data aders van de kabel nodig uiteraard voor zijn werking.

Je kan ook een ander toestel testen, uitsluiten dat het niet daar aan ligt.

hemi24

Forumguru
Geef anders je systeem in de auto eens een reset door de aan/uit knop op de unit zolang ingedrukt te houden tot het opstartscherm weer verschijnt…

Frup

Forumguru
Wat ook kan helpen, is om alle koppelingen op je telefoon én auto te verwijderen. Dus ook evt. in AA op je telefoon.
Daarna opnieuw koppelen. Soms merk ik na een update ook dat het opnieuw verbinden dan lang kan duren (soms wel een minuut). Succes, ik herken de frustratie.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Hoeveel USB poorten zitten er in een O-4, en zijn dat (als het er meer zijn) allemaal datapoorten?
En heb je ze allemaal geprobeerd?

Het betreft een a34 samsung. Er is één USB poort onder het Amundsen systeem. Software versie weet ik zo 1 2 3 niet. Deze werkt dus wel voor laden maar het systeem ziet hem niet voor Android Auto. Vanmiddag eens jullie aanbevelingen testen als vrouwlief terug is. To be continued

jesse_s93

Forumguru
Als er maar één usb poort zit hebben we het niet over een Octavia 4, maar eerder een Octavia 3 (FL). Wat is het bouwjaar van de auto? In beide auto's zitten andere systemen, dus wel een relevant verschil. En de software versie is inderdaad ook relevant. Die is terug te vinden onder setup/instellingen.

Bovenaan Onderaan