Android Auto in de O4

jongetje

Forumguru
Hoi,

Ik heb sinds januari een Octavia 4 (zie mijn onder regel). Nu heb ik al met meerdere Android Telefoon geprobeerd om Android Auto werkend te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Skoda weet het natuurlijk zelf ook niet, chat weet het niet, bellen naar helpdesk weet het niet, dealer weet het niet.
Ik heb volgens de dealer wel de juiste hardware aan boord maar:
- Heb ik nu een verkeerde software versie, heb nu 1668
- Moet ik ergens nog een bepaalde setting doen of stappenplan volgen?
 
Laatst bewerkt:

mmarkvoort

Actief lid
Het werkt alleen wanneer je Hardware versie D hebt en software 1788.

Ik heb de B variant en software 1668. Bij mij werkt het ook niet.
Het schijnt liggen aan het feit dat wifi bij onze versie alleen 2,4 ghz doet en geen 5 ghz. Je hebt blijkbaar 5 ghz wifi direct nodig.

Dit heb ik gevinden op diverse fora.
Durf niet te zeggen if Skoda het gaat aazetten op de oudere hardware. Ik hoop van wel.

Met een kabel werkt het bij jou wel toch?
 

jongetje

Forumguru
Ja met een kabel werkt het wel. Maar de auto is verkocht met draadloze smartlink dus ik wil het gewoon werkend hebben. Als Skoda heeft bezuinigd op Hardware dan vervangen ze het maar voor hardware die het wel ondersteund.
 

mmarkvoort

Actief lid
Ja ik zou dat ook graag werkend hebben. Ik hoop dat er een update voor komt. Of ze de hardware vervangen weet ik niet.
 

jongetje

Forumguru
Ik zou zeggen, leg de vraag allemaal bij je dealer neer. Hopelijk komt er dan wat vooruitgang in dit.
 

mmarkvoort

Actief lid
Dat heb ik al eens gedaan. Mijn dealer hier is niet zo meewerkend. Waarschijnlijk omdat ze hem niet hebben geleverd.
Als jij bij die van jou verder komt hoor ik het ook graag.
 

jongetje

Forumguru
Waar ik was heeft ook niet geleverd maar ze moeten je gewoon helpen want ze zijn ook service en garantie punt.
 

jongetje

Forumguru
Gister vanuit de auto Skoda "gebeld" door op de i te drukken. Vonden ze niet zo leuk en gingen de folder voorlezen over Android Auto. Uiteindelijk naar info@skoda.nl mijn vraag moeten mailen over Android Auto wireless waarom dat niet werkt.
Nu staat het uit via de dealer en Skoda (PON). Ben erg benieuwd, als er meer mensen hebben dat dit niet werkt meldt het dan ook vooral. Hoe meer signalen daar binnenkomen hoe beter.
 
Laatst bewerkt:

RalphSe

Nieuw lid
Ik heb een Scala van 2020.
En ik krijg Wireless Android auto ook niet aan de praat. Wordt er een beetje gek van.
Op mijn telefoon draaid Android 11 dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Via de kabel lukt het wel, maar ik wil juist van die kabel af.
 

hemi24

Forumguru
Uiteindelijk naar info@skoda.nl mijn vraag moeten mailen over Android Auto wireless waarom dat niet werkt.

Zal ik je het antwoord (in het kort) alvast geven:

Bedankt voor uw vraag; wij verwijzen u door naar uw dealer, zij kunnen u hiermee verder helpen.
Groet,
Pon automobielhandel.


:koffie: (nu afwachten en kijken of ik gelijk ga krijgen...)
 
Voor zover ik weet werkt Android Auto (info Google Android Auto website) alleen wireless met een beperkt aantal smartphones:

  • A compatible Android phone with an active data plan, 5 GHz Wi-Fi support, and the latest version of the Android Auto app. Wireless projection is compatible with these Android versions:
    • Any phone with Android 11.0
    • A Google or Samsung phone with Android 10.0
    • A Samsung Galaxy S8, Galaxy S8+, or Note 8, with Android 9.0
  • A compatible car or stereo. Find out if your car or stereo is compatible with Android Auto .

https://support.google.com/androidauto/answer/6348019?hl=en&ref_topic=6348027#zippy=,android-auto-on-your-car-display-with-a-usb-cable,android-auto-on-your-car-display-wireless

Met mijn Honor 10 lite krijg ik het zelfs met een goede nieuwe kabel niet aan de praat, terwijl mijn Samsung Galaxy A40 het wel draadloos doet. Beiden op Android 10.
 

mmarkvoort

Actief lid
Mijn telefoon voldoet aan alle criteria. Maar het werkt niet.
Skoda moet het echt middels een update gaan vrijgeven. Of wanneer de hardware het niet ondersteund (lees B versie van de unit) moeten ze die swappen. Maar dat doen ze vast niet ben ik bang.
 

mmarkvoort

Actief lid
Nee je hebt de D versie. Gaat om de letter achter aan het onderdeelnummer.

Ook jouw software versie is hoger. Bij jou zou het moeten werken.
 
Bovenaan Onderaan