Android Auto eindelijk officieel in Nederland

BigCheese

Forumguru
Hier snap ik geen reet van. Het zit standaard op mijn telefoon en wordt al ondersteund in mijn auto uit 2017. Ik rij al maanden met Google Maps. Hoezo kan het nu legaal?
 

hemi24

Forumguru
@BigCheese : AndroidAuto was nog niet verkrijgbaar in de Nederlandse PlayStore...
Dus alle gebruikers met een Android-toestel vóór versie10 konden AndroidAuto niet (legaal) installeren.

Er zijn wel mogelijkheden via mirrorsites die een APK-file aanbieden, maar formeel werd het nog niet ondersteund.
 

BigCheese

Forumguru
In de nieuwe Android versies zit het inderdaad gewoon ingebakken, ik heb het nooit hoeven installeren. Ik las wel ergens dat het nog niet formeel gesupport wordt, misschien zal dat het zijn. Maar dan is het wel vaag dat het standaard al geleverd is met een beetje recente Android. Mijn telefoon is een Xiaomi Mi-9T en die is niet eens de laatste generatie.

Affijn goede zaak dat het ook voor de oudere toestellen beschikbaar komt. Ik gebruik de standaard Columbus navigatie nooit, Google Maps is zoveel beter. Verkeersinformatie is super actueel, als ik naar een winkel navigeer die bijna sluit dan waarschuwt hij netjes, als ik 's ochtend GM opstart op een werkdag dan is de eerste optie navigeer naar 'werk'. Gemak dient de mensch.
 

hemi24

Forumguru
Ik gebruik de standaard Columbus navigatie nooit, Google Maps is zoveel beter. Verkeersinformatie is super actueel, als ik naar een winkel navigeer die bijna sluit dan waarschuwt hij netjes, als ik 's ochtend GM opstart op een werkdag dan is de eerste optie navigeer naar 'werk'. Gemak dient de mensch.

Als je gewoon je Columbus verbindt, bijvoorbeeld via een hotspot op te mobiel, heb je dezelfde actuele verkeersinfo...
 

Captain Hook

Forumguru
Het heeft ook niks met legaal of illegaal te maken.
Maar met geo-restricties die Google had ingesteld. En de bijbehorende support opties.

En die zijn nu aangepast; that's all.
 
Bovenaan Onderaan