Ander geluid. Links- of rechtsom wegrijden.

Ik krijg wat de indruk dat er iets mis is met de lagers aan de rechterkant. Na 5000km begint het steeds duidelijker te worden. Ik ga binnenkort weer bij de dealer langs. Zucht.
 
Na 5000 Km lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk... maar ja?

Wat mij wel opvalt (nu 2000 Km op de teller) is het volgende:

Als je bij een afrit van de snelweg komt en (meestal) in een flauwe bocht rustig vaart mindert, voel je reactiekrachten in het stuur.
Het is is een soort onrust/trilling die je voelt.
Het gekke is nu, dat bij een bocht naar rechts dit erger is dan naar links (kan ook andersom zijn, want ik heb dit pas ontdekt).

Deze onrust/trilling was ook bij de Kia Rio aanwezig die wij vroeger als boodschappen-auto hadden. Maar dan wel aan twee kanten.
Ik ga dit dus in de gaten houden.
Wellicht kun jij ook eens kijken/luisteren of in jouw geval het niet alleen bij het wegrijden is, maar ook bij (flauwe) bochten.
 
kLopt daar heb ik ook al wat van gemerkt. Maar veel minder duidelijk dan bij het wegrijden. Heb zelfs met vakantie een mechanieker er naar laten luisteren maar toen lukte het me niet om te reproduceren.

Ik ga hem zo zelf maar eens opkrikken.
 

jan49

Actief lid
ik zal eens hard aan het wiel trekken ik heb dit gehad bij mijn broetje als je met zijn auto naar links stuurde dan trilden die heel erg later bleek dat de bouten van de wiel los zat

gr jan
 
De wielen nagetrokken en alles zit vast. Was wel een goede. Heb ik ook eens gehad idd.

Maar ik laat het toch even nakijken bij de dealer.
 

Skoder

Lid
Als het aan de lagers zou liggen, dan zou je ook een "vreemd" geluid moeten horen bij het recht uit rijden. Misschien is het je homo-kineet ?
 
Homo-kineet ook zeer onwaarschijnlijk, of je moet in een bocht een stoeprand gepakt hebben of iets dergelijks.
Maar je weet nooit en als het een lager of kineet is, dat kan de dealer dat zeer eenvoudig ontdekken!
 
Bij de dealer reed iemand mee en die hoorde niets. Het is ook duidelijk bij rechtdoor rijden rond de 50km/hr met de cruise control er op. In z'n 4 en 3de versnelling. Wanneer de auto op de rand van trekken en duwen rijdt.
 
Ik zou door de dealer even op de brug de voorwielen eraf laten halen en goed kijken naar de remschijven voor en vooral remklauwen.
Het is nl. niet onmogelijk dat er wat tussen zit!
Dat kan van alles zijn, plastic, steentje, asfalt....enz.
Ook maar gelijk de andere draaiende delen nakijken (aandrijfassen ed).

Als dit er schoon uitziet, kun je dit in ieder geval uitsluiten.
 
Bovenaan Onderaan