And Now For Something Completely Different

Cordoba

Forumguru
@kansberg Ik was nog even aan het nalezen naar de plaats waar het museum zit, en ineens viel de tekst "'s werelds grootste Corvette verzameling" me op, en ik herinnerde me ook een sinkhole in het Amerikaanse museum. Ik vraag me dus af of dit wel de grootste verzameling is, en het niet de grootste verzameling in Europa of de Benelux moet zijn.
 

EdK

Forumguru
Waarom zou in het kleine olland nu niet gewoon de grootste verzameling zijn van amerikaans wagens...
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Het is in ieder geval de grootste privé verzameling Corvettes ter wereld.

@Rallye : Het is ook een soort van 'Librije' op het gebied van automusea, en de eigenaar van de Librije heet ook Boer...toeval?
 

kansberg

Forumguru
@Cordoba : Wishful Thinking.... en niet omdat ik al die Corvette onderdelen daar zou willen hebben, maar meer dat ik zo'n grote zolder zou willen hebben :D Vooralsnog hou ik het bij documentatie, heb een mooie verzameling opgebouwd door de jaren heen en die passen keurig op zolder. En alhoewel niemand de definitie van literatuur kan omschrijven, noem ik het 'mijn autoliteratuur.'
 

peterrapid

Forumguru
De oudere corvette's zijn vooral gebouwd op het principe, grote motor met mega koppel en pk's om vooral de kwartmijl zo snel mogelijk te overbruggen rond de 15 à 16 sec. Bochtengedrag en gewicht was van veel minder belang bij hen. Maar er is toch een serieuze evolutie in die corvette's de laatste series zijn qua gewicht en vermogen toch een concurrent aan het worden voor de grotere merken hier in Europa. Geef ze nog 10j en dan denk ik dat ze niet ver meer staan van Ferrari, Porsche en dergelijken maar zal altijd een Amerikaanse wagen blijven. Ik hou er wel van, het zijn absoluut niet de beste wagens maar ze hebben bakken karakter en staan duidelijk voor een zienswijze wat hier in Europa toch niet meer zo duidelijk is op uitzonderingen na.
 
Bovenaan Onderaan