Amundsen+ telefoon aansluiting later laten aansluiten

DAMN

Nieuw lid
beste allemaal,

Ik ben zins maart 2012 de gelukkige eigenaar van een Skoda fabia greenline business line.
Prachtige auto met een mooi navigatie er in alleen werd er mij toen gevraagd bij aanschaf of ik ook de telefoon functie tegen meer prijs wilde aanschaffen. Ik heb op dat moment besloten dit niet te willen maar nu dacht ik ach waarom niet (bekeuring is ook zonde) en een Parrot er extra in laten zetten vind ik ook niks dus besloot ik om de Skoda dealer te bellen voor een afspraak deze optie toch te willen. Nu raad je het waarschijnlijk al dit kan niet!wordt er verteld door de dealer en wordt aangegeven dat deze optie alleen vanuit de fabriek geactiveerd / ingebouwd kan worden.

Maar is dit ook zo?? of heeft iemand een andere oplossing???

Gr
DAMN
 

Monteurtje

Forumguru
Laat je achteraf een Mobridge inbouwen. Moet je wel stuurwielbediening en maxi-dot display hebben, denk ik. Die werkt bijna hetzelfde als die affabriek. Je zoekt dan de telefoon vanuit het instrumentenpaneel en niet via de Amundsen+. En zo zullen er nog wel een paar dingen zijn die wat anders werken. Het is allemaal weg gewerkt. Alleen het microfoontje is zichtbaar. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
 

kylimo

Senior Member
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt of het een bluetooth versie is. Er zijn namelijk Amundsen+en met en zonder bluetooth. Als het met BT is, is het alleen een microfoon en gps antenne plaatsen.

Groeten Boy
 

DAMN

Nieuw lid
Stuurwiel bediening heb ik wel maar geen maxi dot. Heb net even gegoogled wat een Mobridge is en dit is een extern apparaatje wat je in moet bouwen. Een mooie oplossing om het niet zichtbaar te hebben maar denk je dat het niet meer te realiseren is in het Amundsen apparaat zelf.
 

kylimo

Senior Member
Als je op de knop "PHONE" drukt en vervolgens op de knop "SET UP", kan je via "instellingen Bluetooth" naar "apparaten zoeken". Zorg wel dat je bluetooth van je telefoon aanstaat. De Amundsen gaat zoeken als het goed is en na een 30 seconden geeft hij een lijst weer met gevonden bluetooth telefoons. Als je geen Bluetooth Amundsen hebt, zal het bovenstaande niet kunnen/lukken.

Succes
 

Jochie

Lid
Weet niet als belgie/Nederland hier iets uitmaakt, maar in belgie als je daar een Amundsen+ neemt, dan is bluetooth al ingebouwd. (niet tegenstaande de rns 310/315, waar ik altijd moet mee lachten omdat dit niet standaard is)
Maar druk eens op Phone of bij instellingen bluetooth optie aan zetten. Normaal moet hij de telefoon dan vinden.
 

DAMN

Nieuw lid
ik ga het straks gelijk proberen ik weet wel dat de PHONE knop nu functioneerd als FADE ben benieuwd
 

MennoW

Forumguru
Mobridge eventueel te koop bij mij.
zit nu nog in mijn Superb van 2010 met Amundsen, mobridge is c.a. 2011 ingebouwd i.v.m. iPhone.
eind november begin december kan die uitgebouwd worden als mijn nieuwe leasebak afgeleverd wordt
nieuw prijs met inbouw €525.
forum prijs €150 (uitgebouwd) zelf in (laten) bouwen
 

DAMN

Nieuw lid
Helaas is de PHONE knop is een fade knop geworden en kan ik niks instellen qua Bluetooth..
 

kylimo

Senior Member
Jammer, maar het proberen waard. Optie van MennoW is ook intereessant lijkt mij.

Groeten Boy
 

Chatslet

Forumguru
Wat een onzin allemaal. Gewoon naar een andere dealer gaan. Voor 270 zetten ze hem er in, gewoon origineel Skoda. Bediening gaat dan wel via de Amundsen en niet via het stuur.
 

PPeterse

Nieuw lid
Goededag allemaal,
Ik heb sindskort een Fabia Greenline.
De Radio Swing heb ik vervangen door een Amundsen+ en laten activeren bij de dealer
Ik kwam erachter dat de Amundsen+ een ingebouwde bluetooth module heeft.
Ik heb toen een microfoonset besteld voor de Amundsen+, echter werkt de microfoon niet.
Deze teruggestuurd en laten testen, maar werkt wel.
De bluetooth van de Amundsen+ werkt wel, ik kan mijn telefoon koppelen en er mee bellen en gebeld worden. Ik hoor het geluid van de beller ook via de speakers.
Weet iemand waarom de microfoon niet werkt ? Zou dit ook geactiveerd moeten worden ?
Of de Amundsen+ microfoon ingang moet stuk zijn.

Graag hoor ik of iemand hier een oplossing voor heeft.
Alvast bedankt.

Mvg,
Peter
 

kylimo

Senior Member
Toen ik mijn Swing omwisselde voor de Amundsen+ in de Fabia, werkte alles direct. Hoefde niets te programmeren of iets dergelijks. Zoals jij omschrijft, werkt alles goed, met uitzondering van de microfoon. Kan dan inderdaad wel eens de aansluiting van de microfoon zijn die dit probleem veroorzaakt.

Succes
 

PPeterse

Nieuw lid
Vandaag opnieuw microfoon aangesloten en zowaar hij werkt.
Waarom nu wel, weet ik niet, maar het werkt.
Bedankt voor diegene die gereageerd hebben.
 
Bovenaan Onderaan