Amundsen amundsen navigatie

klaasz

Nieuw lid
skoda-amundsen_1.jpg

Als ik de navigatie aanzet, heb ik geen geluid/stem begeleiding er bij,
Ik heb alles doorzocht om het geluid aan te zetten, maar niets kunnen vinden.
Weet iemand hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.

Groetjes Klaas
 

diwo220

Senior Member
Als je het type van de foto hebt, moet je normaliter op het moment dat de navigatie stem actief is het volume opdraaien met de normale volumeknop. Het volume balkje zal dan een speciale kleur hebben, is rood in onze golf.
 

klaasz

Nieuw lid
Als de navigatie actief is, en als ik dan aan de volume knop draai dan gaat alleen het volume van de radio harder en krijg ik geen stem van de navigatie te horen.
Kan ook nergens vinden waar ik die kan instellen.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het volume van de navigatiestem kun je alleen veranderen terwijl die stem actief is.
Even op zoek in de manual, er is een knop om de laatste instructie te laten herhalen, als je daarop drukt, weet je zeker dat die stem actief is.
Overigens topic is verplaatst omdat dit niet over de auto, maar over het entertainmentsysteem/de navigatie gaat.
 

Canon-Eye

Forumguru
@klaasz Dat draaien aan de volumeknop moet gebeuren op het moment dat de navigatieSTEM actief is, dus daadwerkelijk een aanwijzing laat klinken. Als je dan aan de knop draait, kunje de stem op het gewenste volume instellen zonder tegelijk het radiovolume te beïnvloeden. Zo werkt het bij mijn mib2-Amundsen ook - alleen heeft deze daarnaast ook nog ergens in een van de menu's de mogelijkheid om dit te regelen; weet niet uit mijn hoofd waar precies maar zal denkelijk ergens in Setup zitten.*)

Ik vermoed dat een vorige gebruiker het navi-stemvolume al dan niet per ongeluk naar 0 heeft gedraaid - en dat maakt het vrij lastig om te bepalen wanneer er een navi-aanwijzing klinkt. Beetje gokken bij het naderen van een rotonde waarvan je weet dat je driekwart rond moet, dat zijn relatief lange aanwijzingen dus met meer trefkans.

*) En ik zou toch nog eens met de stofkam door alle menu-instellingen gaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Nog een subtip, @klaasz : als je met het navi-geluidsvolume aan de slag gaat, zet dan zolang even de radio uit. Daarmee voorkom je dat je die per ongeluk naar standje gehoorschade draait.
 
Bovenaan Onderaan