Amundsen mp3 O2 en lekstroom...

Wie-o-wie heeft de feiten voor mij...

Een korte historie:
Na een nieuwe distributieriem door de Skoda dealer werkte gelijk de Amundsen niet meer. Leek geheel naar fabrieksinstellingen gereset te zijn. De dag er na was de accu leeg...

Dealer gaf de accu de schuld en radio was toeval...

Nieuwe accu en tot drie keer toe een lege accu na een nacht stil staan...

Lekstroom van 1,5...2A.

VW-softwareversie 0212
Hardwareversie H11

Ik vind op het internet verschillende verhalen over combinatie Amundsen en lege accu...
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is dat alleen als je eerste een andere radio had en dan een Amundsen inbouwt. Dan moet er iets gecodeerd worden. Misschien is jouw Amundsen naderhand ingebouwd en is de hele auto teruggevallen naar de eerdere (dus niet omgecodeerde) software-stand?
 
Dealer heeft de Amundsen laten controleren op lekstroom (door derden) en de unit is goed.

Heeft iemand nog tips?
 

Antera

Donateur
Powerdrain kan aan de gateway liggen maar niet als deze niet vervangen is. De lekstroom is wel veel btw en moet wel terug te vinden zijn. Let wel dat je dit meet met de deuren op slot en na een minuut of 5 want dan gaan alle module's in rust en meet je de daadwerkelijke waarde. Dan word het zekeringen eruit trekken waar je denkt dat het in kan zitten waaronder de radio. let wel dat je niet zomaar alles kan verwijderen zonder storingen te krijgen.

Check ook je achterklep of daar het licht uit gaat als je het slot indrukt
 

Bakkertje

Forumguru
Bij aan A4 uit 2001 heb ik hetzelfde gehad, daar bleek uiteindelijke de comfortmodule stuk te zijn.
Die gaf geen signaal dat de auto afgesloten was waardoor de navigatie deels op spanning bleef.
Door de zekering van de navigatie eruit te trekken doet ie dat niet meer inderdaad..

Die auto had overigens nog meer rare dingen met de interieurverlichting enzo..

Hoe dan ook is een lekstroom lastig te vinden..
 
Laatst bewerkt:

Volvo_440_turbo

Senior Member
Mijn Amundsen trekt al jaren 2A, dag en nacht, maar dat gepareerd met een schakelaartje waarmee ik het systeem volledig uitschakel na het verlaten van de auto... problem solved...
 

Rallye

Forumguru
Je bent er tevreden mee, dus prima. Je hebt echter meer een work around dan een oplossing gecreëerd.
 

oco1979

Forumguru
Je bent er tevreden mee, dus prima. Je hebt echter meer een work around dan een oplossing gecreëerd.

Slecht vind ik dat nu niet echt, wel geen oplossing zoals zou moeten

kan nu na tip eens de comfortmodule bezien

nog meegemaakt van een klant die dagelijks accu leeg ging door verlies en maar niet te vinden(garage niet vind)
klant rallyslot aanbevolen die tussen accupool zetten
laten doen en nooit meer terug gebeld

cheap opgelost waarbij die tevreden was
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Je bent er tevreden mee, dus prima. Je hebt echter meer een work around dan een oplossing gecreëerd.

I know, we gaan de auto toch oprijden tot ie niets meer waard is, hij is degelijker dan verwacht, dus enkel ik heb er 'last' van. Trouwens, van een 2.0 diesel ga je bij ons in België toch niet veel meer krijgen... De auto zit ook onder de krassen en blutsen,mijn medevennoot was er niet echt voorzichtig mee, nu rij ik er enkel nog mee en zolang dit ding mij snel en zuinig van A naar B brengt ben ik content... op onderhoud en banden daarentegen besparen we niet.
 
Bovenaan Onderaan