Amundsen + MDI

ovan

Nieuw lid
Mijn Yeti heeft een Amundsen maar geen MDI.

Ik wil mijn iPhone aansluiten op de Amundsen, maar hem niet onder armsteun of in handschoenkastje leggen. De iPhone staat op een Brodit houder met ProClip.

Is die MDI-box altijd nodig, of kan je rechtstreeks een kabel leggen tot aan de achterzijde van de Amundsen?

Indien die box wel nodig is, komt die dan in het handschoenkastje?

Bedankt!
 

ovan

Nieuw lid
Niemand die iets weet ivm aansluitingen Amundsen? Al die knappe koppen hier op dit forum!
 

MichielOctavia

Actief lid
De MDI komt in het handschoenenkastje, maar ik weet eigenlijk niet of die achteraf nog in te bouwen is. De kabel rechtstreeks achter aan sluiten lijkt mij alleen mogelijk met een verloopstekker.

Wil je je iPhone aansluiten als iPod of als telefoon? Als telefoon gaat namelijk niet werken volgens mij.
 

ovan

Nieuw lid
Voornamelijk als iPod, ik heb immers een mObridge in bestelling. In m'n vorige wagen had ik een 1-din Sony autoradio waar ik de iPhone/iPod met usb-kabel rechtstreeks kon aansluiten. Als ik dit hier ook zou kunnen, eventueel met verloopstekker, zou dat fantastisch zijn. Ik begrijp namelijk niet goed wat die MDI-box eigenlijk doet, de logica zit toch in de Amundsen?

Bedankt voor je reactie.
 

Monteurtje

Forumguru
Bekijk bijlage 14415
Als de MDI ingebouwd wordt zoals in de handleiding, komt die NIET in het dashboardkastje. Maar op de plek waar die af fabriek ook zit. Namelijk in het bakje voor de versnellingspook. Heb een plaatje opgezocht.
 

Monteurtje

Forumguru
Ja dat klopt bij de Octavia zit die inderdaad in dashboardkastje. Elke model heeft een andere plek. Handig. Fabia/Roomster onder het dashboardkastje, Octavia erin. Superb in de middenarmsteun en Yeti zoals eerder beschreven.
 

ovan

Nieuw lid
Bekijk bijlage 14415
Als de MDI ingebouwd wordt zoals in de handleiding, komt die NIET in het dashboardkastje. Maar op de plek waar die af fabriek ook zit. Namelijk in het bakje voor de versnellingspook. Heb een plaatje opgezocht.

Dat is een goede plaats, dan kan ik met de kabel naar boven (achter paneel van Amundsen) tot aan de Brodit houder.
 
Bovenaan Onderaan