Amundsen in Yeti 2016 model

Gazelle

Nieuw lid
Ik heb een Yeti uit September 2015 gekocht. In dacht dat er navigatie in zat maar heb me vergist; in de auto zit een Bolero unit. Ik begrijp nu dat er een Amundsen MIB2 unit in moet.
Waar kan ik een dergelijk systeem kopen/inbouwen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb bij de dealer gevraagd; kosten voor een Amundsen systeem 3000 euro.
 

EdK

Forumguru
Kunt ook eens bij Zenec.com kijken , volledig systeem dat alle functies van je bolero ook overneemt ( weergaven )

Of je kijkt of er sloperijen zijn die een 2e hands hebben liggen....

Of je gaat shoppen in China ( niet mijn ding )

Maar kijk ook even in meet en greet en stel je even voor, dit word door vele actieve leden op prijs gesteld...
 

Frup

Forumguru
Ik heb een Yeti uit 2016 met Amundsen mib2.
Persoonlijk zou ik er geen 3K€ voor over hebben. De navigatie werk wel goed, maar .... Je hebt geen online verkeersinfomatie, alleen wat via DAB/TMS wordt ontvangen. Waar TomTom of Google Maps je waarschuwt voor een afgesloten weg, en een andere route kiest, zegt de Amundsen dat je het zelf maar moet uitzoeken. Ook mis ik in de Yeti uitvoering doe ik heb de wifi client. Dus je kan ook niet wireless connecten met je smartphone.
Verder wel een prima apparaat, maar zal niet veel meer bieden dan genoemde alternatieven.
Oh ja, Android Auto werkt op de Amundsen. Maar of je dan eerst even 250 euro wil neerleggen om Smartlink te laten activeren.
Vraag: waarom wil je een Amundsen?
Mijn advies zou zijn: hou dat geld in je portemonnee en kies een alternatief.
 

Erik_NL

Forumguru
ik heb een Yeti van modeljaar 2017.
Al kan die van mij wel wireless connecten met m'n iPhone - wat mijn Garmin StreetPilot uit 2007 ook kan -, ook ik ben niet onder de indruk van de Amundsen, vooral wat het routeren betreft.
Ik raad aan het advies van Frup ter harte te nemen.
 

Kiddigital

Nieuw lid
In onze ‘nieuwe’ (import) Yeti uit 2016 (duitse Adventure uitvoering) zit ook een Bolero (mib2) en heb de dealer gevraagd om Apple carplay/Android Auto/MirrorLink te laten activeren en dat werkt top met onze iPhone(s) via kort usb kabeltje.

Daarmee kunnen we (gratis) bv Google Maps, Waze of Apple map als navigatie gebruiken. Ook betaalde opties als TomTom zijn zo mogelijk. Ook ideaal om (tegelijkertijd) streaming audio te luisteren (podcasts, spotify, tidal, etc).

Navigatie mogelijkheden, actualiteit van de kaarten en realtime info over files, flitsers, etc. zijn vele malen beter dan de standaard mogelijkheden van bv de Amundsen.

De kosten om dit te activeren vallen relatief wel mee. Niet veel duurder dan bv het laten updaten van je (veel te oude) kaarten van je Amundsen :)
 

JdeGroote

Senior Member
> Ook ideaal om (tegelijkertijd) streaming audio te luisteren (podcasts, spotify, tidal, etc).

Is Tidal, met hi-res (typically 24-bit/96kHz) tracks, niet over de top in een Yeti?
 

Kiddigital

Nieuw lid
[Q

Niet als je de standaard audio ook een upgrade hebt gegeven, maar dat is voor een heel ander topic
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Frup

Forumguru
... heb de dealer gevraagd om Apple carplay/Android Auto/MirrorLink te laten activeren en dat werkt top met onze iPhone(s) via kort usb kabeltje.

Daarmee kunnen we (gratis) bv Google Maps, Waze of Apple map als navigatie gebruiken. Ook betaalde opties als TomTom zijn zo mogelijk. ...
Op recente smartphones werkt Mirrorlink niet meer.
Je bent dus beperkt tot AA en Apple Carplay. AA ondersteunt (nog) maar een beperkt aantal apps.
Voor zover ik weet valt de betaalde TomTom daar (nog) niet onder. TomTom Amigo (gratis) werkt wél met AA.
Ik ben dus benieuwd hoe je de betaalde versie van TT in AA laat werken?
 
Bovenaan Onderaan