Amundsen: Hoe een parkeerplaats bij bestemming te vinden

Sinds 3 maanden heb ik een Karoq (heerlijke auto) en daarvoor had ik een Golf 7 met ook een Amundsen.
Er zit toch wat verschil tussen die 2 verschillende versies (ja 2013 en 2019)

Stel je gaat ergens heen (voorbeeld Groningen vismarkt) en je wilt daar ook parkeren.
Bij mijn Golf stelde ik dan als 1e bestemming die Vismarkt in en daarna kon ik via een paar stappen zoeken bij mijn bestemming naar een parkeerplaats en dat dan als nieuwe bestemming instellen.

Hoe dit bij mij Karoq moet heb ik nog niet uit kunnen vinden. Wie heeft er een idee over.
 
POI zoeken in de buurt van de bestemming, zoals je eigenlijk zelf al beschrijft.
Ja, dat is mogelijk, maar dan moet ik waarschijnlijk in een drukke stad waar ik de weg niet weet alsnog stoppen om dat in te toetsen.
Het is natuurlijk veel handiger als je dat al bij vertrek kan doen.
Bij mijn vorige Amundsen (die uit 2013) ging dit als volgt:

  1. Kies een bestemming en start de route berekening daarheen
  2. Nu (we hebben al een bestemming) kies Route
  3. Kies Reisdoel - tussenstop
  4. Opties
  5. Kies Bijzonder Reisdoel
  6. Zoekgebied: Omgeving reisdoel
  7. Categorie zoeken
  8. Auto en Reizen
  9. Scroll naar een parkeerplaats
  10. Selecteer een parkeerplaats
  11. Starten
  12. Kies Directe routegeleiding
En dan ging je direct naar de gewenste parkeerplaats.
 

hemi24

Forumguru
Ik krijg het idee dat je bij je vorige auto blijkbaar wél een handleiding had..?

In het boekje, ook vrij eenvoudig online te raadplegen, staat omschreven hoe je redelijk eenvoudig naar parkeerplaatsen en tankstations kunt zoeken, zowel mét actieve routebegeleiding als zonder.

Wat je ook kunt doen, is gewoon naar je plek van bestemming rijden en als je er bijna bent, goed om je heen kijken naar de bebording aldaar. Dan zie je ook direct of er nog plek is!
(al zou dat laatste met de huidige onlineservices ook via het systeem moeten werken).
 
Hemi,
Heb idd. nog niet in het boekje gekeken.
Maar... bij mijn Golf heb ik dat wel gedaan en daar stond het ook niet in . VAG blinkt niet uit in goede docs.
Ik ga kijken en laat het resultaat weten.
 
Bovenaan Onderaan