Amundsen en Bluetooth III - Internet mogelijkheid?

Ik krijg binnenkort mijn SC Greenline, en ben een topic tegengekomen waarin wordt beschreven dat het Amundsen systeem, gekoppeld via RSAP en de BT III MODULE aan een Smartphone, Internet functionaliteit heeft.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Groet

Han
 

RogerS

Forumguru
Ik heb dan wel de Columbus maar ik vraag mij wel af welke bruikbare internet functionaliteit bedoeld wordt. Als er een telefoon via RSAP is verbonden met de Bluetooth module kun je wel ook een APN (Access Point Name = zeg maar de URL variant voor GPRS / UMTS via welk adres van de mobiele provider de data verbinding moet lopen) invoeren maar mijn grote vraag is dan hoe krijg je de internet data gekoppeld met een laptop of zoiets dat je er iets mee kunt doen.

Mijn ervaring tot nu toe:
Samsung H1 geconnect via RSAP, geen mogelijkheid om de data via de USB aansluiting naar een laptop te krijgen (als ik het goed herinner heb je bij de H1 of Bluetooth of USB aansluiting..), de browser van de telefoon zelf is in RSAP mode ook niet bruikbaar. Dat was overigens wel balen. Augustus 2010 waren wij in Normandië op een camping met zeer beperkte GSM/UMTS dekking. Dit was niet voldoende voor de antenne van de Samsung zelf. Maakte ik echter gebruik van de RSAP bluetooth connectie van de auto, en dus gebruik maken van de krachtigere antenne van de auto, dan had ik wel een stabiele verbinding. Echter ik kon de telefoon dan niet aansluiten op mijn netbook maar alleen bellen...
Blackberry Bold 9780: Als ik de Blackberry middels RSAP connect dan is de telefoon zelf niet bruikbaar om middels de interne browser van de telefoon over het internet te surfen. USB poort moet ik nog uitproberen..

Graa reacties van mensen die het wel gelukt is.
 

Rallye

Forumguru
Ik had de vraag zo gelezen: kan de Amundsen, mits aangesloten op een smartphone, zelf op internet. Dat lijkt dus sowieso niet te kunnen.
 
Bovenaan Onderaan