Amethyst Purple / Black Magic / Platin Grey

Gysman

Actief lid
Ik sta op het punt de S2C te bestellen, maar ben nog in dubio over de kleur. Twijfel tussen 3 mogelijkheden:

- Amethyst Purple
- Black Magic
- Platin Grey

De zwarte heb ik bij de dealer gezien, maar ik ben nog op zoek naar real life foto's van Amethyst en Platin Grey. De kleurimpressies op de skoda zijn zijn namelijk niet echt representatief.
 

RogerS

Forumguru
Amazonian Green is een mooie kleur. :laugh:

Maar van die drie kleuren zou ik voor Amethyst Purple gaan.
 

OrbitZ

Lid
Heb zelf een Platin Grey besteld (in Voorschoten heb ze deze o.a. staan) Zwart heb ik niet genomen i.v.m. besmettelijkheid.
 

kwaazaar

Actief lid
Ik heb ook een platin grey besteld. Tov amethyst purple een veiliger kleur :) Ik vraag me namelijk af of je je na een tijdje niet gaat ergeren aan de paarse kleur, hoe mooi die aanvankelijk ook lijkt. Die speciale parelkleur die ooit op de Alfa 156 werd geleverd (licht blauw/groen/paars) vind ik nu ook spuuglelijk.

Zoek in Youtube op de super combi en je ziet veel filmpjes van reviews. Daarbij zie je de auto rijden en daarmee ook verschillende lichtvallen op de auto's. Daarmee zou je de kleur toch goed moeten kunnen beoordelen.

Overigens opvallend aan de platin grey (of cappucino beige, ben niet zeker :s) auto op de voorkant van de folder: de handgrepen lijken zwart! Binnen in de folder zijn ze wel gewoon meegespoten.
 

Gysman

Actief lid
Dank voor de reacties. Gisteren bij skoda in Heemstede geweest. Om onduidelijke reden ook te horen gekregen dat Amethyst niet mag: men (werkgever en blijkbaar ook leasemaatschappij) vindt dat het een incourante kleur is, waardoor de waardevermindering te groot zou zijn. Erg jammer. Raar verhaal ook. Courante kleuren waar ik uit kon kiezen:

- black magic
- silver
- platin grey
- mocca brown

Silver is voor mij een no-go, deze vind ik te licht. Bij de dealer in heemstede geweest, deze had toevallig black, platin en mocca staan, allemaal combi. What are the odds?!

Lang om alle auto's heengelopen en ik ben eruit: het wordt platin grey.
 

corsaar

Senior Member
Platin gray is een hele mooie kleur op de superb.
In ieder geval van deze 3 heb je de capuccino beige niet gezien.?
Ook heel fraai !
 

RogerS

Forumguru
Om onduidelijke reden ook te horen gekregen dat Amethyst niet mag: men (werkgever en blijkbaar ook leasemaatschappij) vindt dat het een incourante kleur is, waardoor de waardevermindering te groot zou zijn. .

Jammer dat je niet zelf de kleur mag kiezen! Zo erg is het bij mijn werkgever nog niet alhoewel hij wel verplicht om Diesel te rijden en bij hoge uitzondering een hybride. Dat is voor mij een van de redenen om voor de "lease vergoeding" te kiezen en gewoon privé de auto te kopen. Dan kan ik kopen wat ik wel en wanneer ik wil...
 

vincefra

Actief lid
Is ergens normaal dat een lease firma de afschrijfwaarde inrekend - en dan is kleur en bepaalde opties wel mee bepalend.

Denk dat de meeste lease bedrijven niet graag echt apparte kleuren heeft alsook uitgebouwde sportieve opties.


Nu moet zelf ook rekening houden met bepaalde aspecten van mijn bedrijf:
- dient radio aanwezig te zijn
- bepaalde kleueren verboden (zoasl geel - oranje - ... )
- geen sport wagens, geen tereinwagens (of SUV's), geen cabrio's
- binnen bepaalde merken
- metaalglansverf
- diesel
- lease inclusief winterbanden, vervangwagen, ...
- binnen budget (wat vanzelfsprekend is ...)

Verder nogal vrij hoor ...

platin grey is een zeer mooie kleur ... heb er ook nog over getwijfeld maar uiteindelijk toch voor mocca brown gegaan ...
 

kwaazaar

Actief lid
Amethyst purple is bijna gewoon grijs. Zelfde geldt voor capuccino beige, ook gewoon een hele nette kleur. Ik vind het wel ver gaan om die kleuren dan te verbieden. Verreken het desnoods in de leaseprijs mbv meerprijs voor incourante kleur, bv 250 euro oid. Veel meer zal het na 3-5 jaar en 120-180K op de teller niet meer schelen.
 

Rene de Wit

Actief lid
Ik heb net een paar weken terug mijn nieuwe S2 besteld (in Storm Blue) via Athlon, toch geen kleine jongen op de leasemarkt, en maakte geen donder uit in het leasebedrag in welke kleur ik hem bestelde (heb 3 normoffertes op laten stellen: Black magic, rosso Brunello, en Storm Blue). Ik denk dat de beperking eerder vanuit de werkgever komt.
 

breef

Lid
Na heel wat S2 combi's ondertussen gezien te hebben blijf ik Storm Blue de allermooiste kleur vinden op de combi :-) Maakt de auto erg sportief
 
Ik ben ook voor Platin Grey gegaan. Volgens de dealer de sterkste kleur (naast zilver). Ook is steenslag minder zichtbaar. Bij de dealer stond ook een 2e hands Superb (2 jaar oud) in Storm Blue en deze zat onder de steenslag en dat was goed zichtbaar.
 

Gysman

Actief lid
uiteindelijk ook wel blij met de keuze. Nog discussie aangegaan met de werkgever over de kleur, maar deze was niet te winnen. "We kunnen de restwaardevermindering laten verdisconteren in de leaseprijs door laten we zeggen 1500 op te tellen bij de waarde van de auto (dus in lease 30 euro per maand)". Wat een BS....

Ah well, platin grey it is, het lange wachten kan beginnen. Hoop dat het nog voor november gaat lukken, anders wordt het 2011...
 
Ik heb de kleur Amathist, erg mooi en krijg veel positieve reacties. De kleur is inderdaad wel appart omdat hij nooit het zelfde lijkt.....met zon paarse gloed.....bewolking bruin/grijs..met andere worden meerder kleuren voor de prijs van één.

Grt Marco
 

Rene de Wit

Actief lid
IK heb mijn S2 twindoor dan ook eigenlijk te vroeg besteld, maar ja in mei was amythist nog niet leverbaar op de twindoor, ach ja de Storm Blue is ook niet lelijk ;)
 
Bovenaan Onderaan