Alternatieve route 12 volts kabel voor navigatie/dashcam

Zoals in eerder topic gemeld heb ik een Skoda Rapid 1e halfjaar 2015.

Wat ik hinderlijk vind, is dat de 12volt aansluiting op het middenconsole zit, zodat een kabel langs de versnellingspook naar de voorruit moet.

Kan iemand vertellen of het eenvoudig is een alternatieve 12 volts aansluiting te plaatsen ?
Ben zelf a-technisch dus een heel dashboard loshalen gaat hem niet worden.
 

Okki

Donateur
Ik heb bij de dealer links onder het dashboard een contra 12 volt stekker laten maken.
Kabel naar dashcam kan je zelf makkelijk wegwerken
 

nezz55

Nieuw lid
ik heb mijn dashcam ge hardwired in de zekering box
heb geen kabels meer en alles is nu mooi weggewerkt
dat is mischien ook een optie
 

Horkje

Forumguru
Ik denk dat wat nezz55 aangeeft de beste optie is. Enige wat je goed moet weten is welke vrije posities je kunt gebruiken.

Dealer of een aardige monteur bij je dealer kan je dat vast vertellen. En hier vast ook wel iemand (ik helaas niet).
 

skodasuperb94

Forumguru
Zoals in eerder topic gemeld heb ik een Skoda Rapid 1e halfjaar 2015.

En zoals @Canon-Eye in eerder topic al gemeld had, wordt het gewaardeerd om je zelf even voor te stellen in het daarvoor bedoelde meet en greet voorstel topic.

Zoals @nezz55 als aangaf is dit de mooiste optie, iets meer info over je zelf en (woon) omgeving stelt overige leden in staat je eventueel de helpende hand te bieden als ze in de buurt wonen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb hem ook via de zekeringkast aangesloten.

Foto's ervan staan óf in het grote dashcam topic, óf in het topic over mijn auto.

Stelt écht niks voor.

Ik heb gewoon gekeken op welke plekken in de zekeringkast constante en geschakelde stroom op zat.

Mijn dashcam heeft motion detection, vandaar.

Als je m'n foto's ziet wordt alles duidelijk!
 

Joy

Lid
Gewoon bij de binnenverlichting geprikt waardoor je maar 5 cm draad ziet lopen naar de cam vanaf waar je hemel aansluit op de vooruit. Bijkomend voordeel geen gaten in je dashboard en altijd zo weer terug te maken naar origineel.
 

BigCheese

Forumguru
Dankzij dit oude draadje heb ik gisteren mijn dashcam kunnen hardwiren via de zekering van de achterruitenwisser. Geen motion detection, de dashcam is al wat ouder. Echt een simpel klusje, ik ben niet zo handig maar dit was goed te doen.
 
Bovenaan Onderaan