Alternatief voor opvolger Skoda Rapid

Okki

Donateur
Voor als het geen VAG telg moest worden als opvolger van mijn Rapid, is deze mild Hybrid (met automaat) een mooi betaalbaar alternatief.

Veel ruimte achterin, bagageruimte helaas iets minder.


08-all-new-i20.jpg






 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ik ben ervan overtuigd dat Koreanen tegenwoordig de Japanners voorbij zijn gestreefd als het om auto’s bouwen gaat!
Ik zou eerder een Hyundai overwegen dan een Toyota, maar toch trekt het me niet; geen enkele chemie wat mij betreft...
 

Rallye

Forumguru
De i20 klinkt toch een beetje als een auto voor wie eigenlijk geen auto wil..... Een beetje waar Toyota nu vanaf wil. Je zult je er geen buil aan vallen.

Achterlichten “inspired by Zorro”!
 

SteGo

Donateur
Ondanks dat Hyundai's er steeds wat beter uit beginnen te zien kan ik er nog steeds niet blij van worden, het design en de afwerking spreken me niet aan.

Wat dat betreft doet concern-broer KIA het dan veel beter. Hun modellen ogen zoveel beter en hun interieurs vind ik veel mooier. Dus in plaats van een i20 zou ik dan liever een Kia Rio nemen.
 

EdK

Forumguru
Tsja ooit van een werkgever een H100 gehad, en als je daar al tegenaan leunde dan drukte je de deuken er in.
Met 60K op de teller was ik ook nog eens 2 motorblokken verder......
Meen dat met de 15st H100 wagens die we hadden er een ruime 20 motorblokken zijn vervangen.
Welliswaar allen onder garantie ...

En tsja dan heb je een negatief gevoel over een merk en loop je er terecht of onterecht voorbij....
 

SkodaJosh

Senior Member
De I20 is toch wel kleiner dan een Rapid. Ik zou dan eerder een I30 nemen, die spreekt me nog wel aan.

De nieuwe Tucson is wel wat, natuurlijk volledig andere prijsklasse...
 

leon-cupra

Forumguru
Ex-collega had de vorige I20, toch wel een degelijk wagentje. Andere college 210.000km op 3 jaar gereden met een Tucson. Paar probleempjes gehad, wel dure herstellingen maar met de 7j garantie nooit 1 factuur ervan gezien. Vanbinnen toch wel een kwalitatieve wagen. Nog een andere college heeft een nieuwe Tucson hybrid in bestelling staan. BE 40.000€ als bedrijfswagen, particulier kost hij 4000€ meer(minder korting). Dat zijn toch bedragen die ik niet aan een Hyundai zou spenderen.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Tja, ik overweeg ook dat mijn Scala de laatste Skoda zal zijn. Ik vind dat het VAG concern de boot gemist heeft met de transitie naar elektrisch.
Ik had het liefst een hybride toen al gekocht. Nee, geen stekker hybride vanwege het aanbod van laadpunten en de laadduur.
En een Octavia of Superb valt buiten mijn mogelijkheden.

Grtsss
 

SkodaJosh

Senior Member
Tweedehands Tucson voor €18.000 - €20.000 meestal met €50.000-70.000km op de teller en afhankelijk van de uitvoering.

Nuja Hyundai spreekt me ook niet zo aan over het algemeen maar volgens mij zijn het tegenwoordig wel oerdegelijke wagens.

Dan hoor ik van collega's met een nieuwe Renault bijvoorbeeld toch nog wat andere dingen na €50.000km qua problemen of dagelijks onderhoud... Qua design vind ik Renault dan weer een pak beter.
 

Okki

Donateur
Clio Hybrid heeft ook een heel mooi systeem. Renault is ook kwa ontwerpen een van mijn favorieten.

@SkodaJosh de goedkoopste uitvoering van de i30 met automaat (bijna € 31.000) is ruim € 6.500 duurder dan de i20 met automaat. Dat is serieus geld.

Kwa uitvoering zit de i20 op € 24.500 tot € 27.500 en dan heb je (behalve een pano dak) een zeer complete auto met alle mogelijke opties.

Kleiner mag...we zullen niet meer met 3 of 4 personen op vakantie gaan (slechts met zijn 2-en) maar wat beenruimte achter om (schoon)ouders af en toe mee te kunnen laten rijden is ook wel fijn.

Kia mikt op een trendy, jong publiek dat veel belang hecht aan het design van de auto, terwijl Hyundai de wat meer behoudende klant bedient. Die laatste ben ik dus blijkbaar.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Hyundai is een dikke prima! Ik zou zeggen even een testrit inplannen. Hij ziet er veel leuker en spannender uit dan een Fabia of een Polo, 7 jaar garantie (nog steeds verbazingwekkend) en het rijdt degelijk. Niet spannend, maar dat verwacht je ook niet. En het is gewoon scherp geprijsd. Als je een polo volledig in de opties zet kom je op zo een 30k uit dacht ik. En dan heb je geen hybride en helemaal geen 7 jaar garantie.

Gewoon even mee rijden zou ik zeggen.
 

sitechris

Donateur
Op zich hebben de Koreanen een mooie inhaalslag gemaakt. I20 vind ik zeker geen lelijke auto. Ik heb die nog niet gereden. Is de nieuwe Clio overigens geen optie? Echt prima auto. Rijdt fijn en in duurdere uitrustingsniveaus bijzonder fraai interieur. Ook als plugin-hybride.
 

EdK

Forumguru
Tsja dat is ook mijn ervaring @hemi24
Moest zakelijk een jaar terug een polo even terug brengen naar dealer en me Caddy weer ophalen..
Wel een pittig karretje , goed uitgerust etc etc
Dus had zoiets van dit kan in toekomst wel eens wat zijn...
Dus kenteken even opgeschreven en thuis via RDW gegevens opgevraagd en daarna gekeken bij VW op de site.
Wel toen ik de configuratie klaar had en zelfs al wat dingen had laten vervallen tov war ik in had gereden kwam ik evengoed nog op een ruime 33K
En tsja dat zijn er 10 meer dan me Fabia met veel meer ruimte.....
 

Kanerr

Forumguru
Geen idee hoe lang het geleden is dat jij een Polo geconfigureerd hebt, maar een beetje uitvoering en opties en 35k is niks..!

Ja zeker wel 2 jaar terug. 35duizend voor een polo!!! Echt om te huilen, dat zou hem voor mij zeker niet worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan