Alternatief voor admunsen +

Mdv53

Lid
Ik ben op zoek naar een alternatief voor de admunsen plus. Mijn navigatie is verouderd en lees veel problemen met de v10.,tevens vind ik de functies van de amundsen plus beperkt.

Ik had eerst een xtrons android radio, ideaal veel apps. Radio, Spotify, flitsmeister, YouTube en maps. Helaas werkte dit niet. Ik had storing met de radio. Dus maar terug gestuurd. Nu het alternatief, dan maar een a merk : kenwood, pioneer of alpine.

Ik heb verschillende radio gezien, mijn oog is tot nu toe gevallen op de kenwood dnx516dabs of alpine ilx-f903d.

Belangrijk vind ik dat het mfa display blijft werken en de standaard functies: ops sensoren, klimaatregeling enz.

Qua aps zou het mooi zijn als de bovengenoemde apps werken op de radio.

Heeft iemand ervaringen met de radio"s? Of tips?

Budget is rond de 900 a 1000 euro.
 

Mdv53

Lid
Klopt, enige nadeel van zenec is dat je de toetsverlichting niet op groen in kunt stellen helaas.
 

EdK

Forumguru
is dat je de toetsverlichting niet op groen in kunt stellen helaas.
Tsja boeiend
Inderdaad alleen rood en wit instelbaar.
Maar ale verdere eisen die je stelt heb je standaard op de Zenec
Dan wat betreft de kaart update's, die zijn bij de Zenec min of meer gegarandeerd
Bij Kenwood is dit bv maar afwachten, heb er ooit ook één gehad van Kenwood en kaarten waren schofterig duur en zeker niet up to date

Bij de Zenecs betaal je en heb je meteen alles, dus ook de stuurmodule, zodat de functie knoppen op je stuur ook daadwerkelijk communiceren met je Zenec
Ook communiceert de Zenec goed met de MDF (maxidot )

En wat ook wel prettig is dat als je een nieuwe unit aanschaft dat je meteen de nieuwste kaarten gratis kunt updaten.
Maw je begint ook met een wat ouder model met de nieuwste kaarten die er zijn
Dan kun je jaarlijks verschillende malen updaten , en eigenlijk op twee manieren
Als je nieuwste van nieuwste wil hebben aan kaartmateriaal dan betaal je het duurste tarief
Maar voor er een nieuwe update komt kun je voor gereduceerd tarief de voorganger aanschaffen
Komt er op neer dat je 1 a 2 updates achterloopt , maar eigenlijk maar max een jaar achterloopt...

Maw met jouw budget wat je aangeeft zou ik persoonlijk niet meer nadenken en voor de Zenec kiezen en het display op wit zetten , en dat vloekt echt niet met het groen in mijn ervaring....
 

Highway

Forumguru
Ik heb een S2 PFL en heb hier ook een Xtrons radio. Deze doet het prima, ook de radio valt zeker niet tegen. Gebruikt antenne en ook de originele GPS van de auto (Fakra aansluiting).

Ik heb de PB88UNVP. Hiervoor had ik een android radio van Joying, functioneerde ook prima maar miste wat snelheid.
 

Jewepe

Forumguru
@Mdv53

Ik zou toch nog even nader onderzoek doen naar de integratie van beide apparaten. De Alpine is zo te zien een generiek aftermarket apparaat en het zou me verbazen als daar zonder "tussenkastjes" (die vaak ook behoorlijk prijzig zijn) ook maar enige sprake is van integratie. Met "tussenkastje" is stuurbediening vaak wel te realiseren, maar de MFA integreren is volgens mij niet mogelijk. Dat laatste geldt ook voor de Kenwood. Die is (waarschijnlijk) wel "Plug & Play", maar ik vrees voor de MFA. Ik heb zelf ervaring met een Clarion RMT 400N. Gewoon te koop als VW accessoire en gaf keurig de PDC en de airco instelling weer. Maar niet de MFA.

Ga je voor een betere muziekkwaliteit, dan zou mijn advies zijn ga voor de Alpine. Kwalitatief veruit de betere van de twee.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb zelf ervaringen met de jvc kw-xn7000. Die is destijds geplaatst als vervanger voor mijn gestolen columbus.
Het grote voordeel vond ik de aanzienlijke verbetering in geluidskwaliteit, maar dat vind ik persoonlijk ook belangrijker dan een up to date kaart.
Hoe dat met andere merken zit weet ik niet, maar ik gok dat Kenwood en Alpine daarin ook een flinke verbetering zijn.

Kortom wat zijn voor jou de belangrijkste eigenschappen?
Persoonlijk vind ik navigatie niet van belang, maar wellicht voor jou wel.

Oh ja, ook niet onbelangrijk, als je auto uitgerust is met een audio systeem (canton) dan moet je hier wel rekening mee houden..
 

Mdv53

Lid
@Jewepe, ik heb met zowel Kenwood als Alpine contact gehad en beide hebben een canbus interface nodig.

Bij kenwood kost deze 139 euro en bij alpine 159 euro. Geldt aleen bij deze modellen. Alpine heeft ook andere type radio's waarbij de interface 260 euro kost.

Voor beide merken zou het mfa(maxidot) grotendeels werken.
 

Mdv53

Lid
@Rallye, alleen het telefoonboek weergave zou niet werken in het Maxidot. Navigatie en audio weergave in het maxidot werken wel.
 

EdK

Forumguru
Ik mag voor je hopen dat bij de Kenwood alleen het telefoonboek niet zou werken..
Mijn ervaring is dat de extra stuur / canbus module die ik er toen bij moest kopen
meer beloofde dan dat hij waar maakte.
Nu praat ik wel over wat jaren terug hoor, maar er waren meer dingen die het niet dan wel deden in de RR toendertijd.

En mijn ervaring met de Zenec is wat dat betreft erg goed geweest.
De stuurmodule werd er bijgeleverd ( all in prijs ) en was echt een plug en play installatie.
In de tijd dat ik deze unit aanschafte (de Jager in Tilburg ) had men het erover dat VAG zelfs gespreken heeft gehad dat Zenec leverancier zou worden van de VAG wagens.
Dit schijnt niet doorgegaan te zijn omdat VAG ook de prijs wilde bepalen.....
Ondersteuning bij Zenec met firmware is ook goed en ook bij de Tijger.
Bepaald moment een kleine ergenis mbt in zijn achteruit en dat geluid dan weg viel.
Kreeg ik een mail met een code en handleiding hoe dit uit te schakelen..
 

Mdv53

Lid
Vanmiddag even naar de winkel geweest. Daar hadden ze een alpine, kenwood en een zenec. Vond de alpine erg traag werken helaas. Type weet ik niet meer, maar wel een top toestel. De kenwood en zenec waren snel.

@EdK: weet jij toevallig het verschil tussen de zenec z-e2050 en de zenec z-e2026?

Het prijsverschil is bijna 500 euro tussen deze toestellen.
 

EdK

Forumguru
@Mdv53
http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2050/?lang=en

http://www.zenec.com/products/ego-navi/vw/z-e2026/?lang=en

Vergelijk ze hier even
Zelf had ik de 2011D en dit was de opvolger van de 2010

Wat betreft jouw modellen is de 2050 momenteel de nieuwste en de 2026 is al wat lager op de markt
Zie wel dat de 2060 binnenkort op de markt zal komen, maar die zal nog wel een stuk duurder zijn.

Nu weet ik dat het van Hardeberg naar Tilburg een stukje rijden is.
Dit gold voor mij ook, maar deze verkopers kunnen je haarfijn de verschillen uitleggen.
Je zou ze kunnen mailen om de verschillen en tevens vragen of die 500 euro verschil het bedrag echt waard is en wat de
werkelijke verschillen zijn tussen de twee

Maar kijk zelf eerst ook even op de linken die ik meegestuurd heb naar de specs en of beide ook in jouw wagen ingebouwd kunnen worden.
 

Jewepe

Forumguru
Zo te zien is de navigatiefunctie een upgrade voor de 2050. Die zit er standaard dus niet bij. Beide apparaten zijn overigens compatibel met een Superb S2. Een tip kan zijn even op www.amazon.de even te kijken. Daar zijn dit soort apparaten vaak goedkoper. Succes met de besluitvormingen aanschaf.
 

hemi24

Forumguru
Blaupunkt heeft ook nog een aardig systeem als vervangingsmodel, de Bremen 975:

https://www.blaupunkt.com/nl/nc/producten/car-multimedia/car-radio/products/single/15623/

20161126_120010klein-480x360.jpg


Test in het Duits
 

Mdv53

Lid
Ik heb inmiddels wat verschillende dingen bekeken en getest: De zenec Z-2050 valt of, deze besturing is wat vreemd maar de Z-2026 is al wel veel beter. Dit is ook hun topmodel. De alpine vond ik niet echt snel werken, beetje trage reacties. De kenwood en Pioneer reageerde veel sneller. Hoorde van verschillende mensen dat kenwood veel problemen heeft/had met de software :(Ik denk dat ik deze maar laat schieten.

Ik ben nu nog aan het kijken naar een Pioneer Avic-Z910DAB of een Pioneer AVH-Z9100DAB

Bedankt voor jullie info tot zover.
 
Bovenaan Onderaan