Alternatief Columbus in leaseauto [ Kenwood DNX9280BT ]

EdK

Forumguru
En over welke Kenwood praat je dan ?

Want met de 9260 in me wagen hebbende ( zelf gemonteerd ) kan ik me totaal niet vinden in de problemen die jij nu opnoemt !
En ga me dan ook sterk afvragen of degene die de boel gemonteerd heeft dit wel god gedaan heeft

Al eens zelf met Kenwood contact opgenomen ? want hun service afdeling wordt door menig mens geroemd
 

Torica

Lid
Het gaat om de DNX 9280BT, geïnstalleerd en 2 x nagekeken door een officieel inbouwstation, zij erkennen de problemen maar weten de oplossing niet. het wachten is eerst op een software update. Het apparaat is ook al een keer terug geweest naar kenwood maar ook daarbij zijn niet allen problemen verholpen.
 

Zwolly

Actief lid
Hoe zit het met de bediening van je telefoon via het stuurwiel?

Ik merk dat mn mobiel nog steeds verbinding maakt met het Skoda systeem, zie mijn mobiel ook in het maxidot, kan door het telefoonboek bladeren, selecteren en bellen en sms ontvangen...

Echter tegelijkertijd bedien ik er ook mijn Kenwood systeem mee...
Maar het geluid gaat dus niet via de DNX9280BT, dus heeft bellen ook geen zin....

Is er een manier om dit werkende te krijgen?
 

Zwolly

Actief lid
Ok, dat snap ik wel, echter dan bel ik via de DNX.
Men heeft tevens een aparte microfoon in zicht aangebracht voor de DNX.

Misschien wil ik wel het onmogelijke en eigenlijk het gemak van de Columbus.
 

Monteurtje

Forumguru
Ok, dat snap ik wel, echter dan bel ik via de DNX.
Men heeft tevens een aparte microfoon in zicht aangebracht voor de DNX.

Misschien wil ik wel het onmogelijke en eigenlijk het gemak van de Columbus.

Je bent niet de enige. Dat wil iedereen die eerst een Columbus had en daarna een ander 'universele' radio/navi in de auto hebben.
Wat betreft die microfoon is wat lastiger. De microfoon van Skoda is een versterkte microfoon. En van Kenwood en Pioneer enzo zijn volgens mij allemaal onversterkt. Je kunt dat niet altijd uitwisselen. Wat je wel zou kunnen proberen is de microfoon op de plek van de originele plaatsen, beetje knutselen en dan blijft die wel vastzitten. En als het allemaal werkt en je goed verstaanbaar bent, dan is dat in ieder geval uit het zicht. Meestal zijn het niet de mooiste microfoon die in het zicht zitten. Groot en onhandige bevestiging.
 
Bovenaan Onderaan