Alpine iDA-X311

Rick Blaine

Actief lid
Ik heb net mijn Octavia in bezit en meteen maar een "fatsoenlijke" radio aangeschaft: De Alpine iDA-X311 (zie onder). Deze multimediaspeler heeft geen cd-loopwerk maar wel een USB én iPod directaansluiting (dus 2 aansluitingen), beide aan de achterzijde.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe erg positief: Zeer goede ontvangst, goed geluid (hij haalt echt het beste uit de standaardboxen die ik nu nog gebruik) en bediening van de iPod gaat via dit apparaat en werkt goed. De iPod heb ik lekker in het vakje onder de radio liggen, de kabel gaat via de luchtgaten in het vakje onzichtbaar naar de 'radio'.

Display heeft duidelijke witte letters, toetsverlichting is groen, maar hij is ook met rode toetsverlichting te krijgen (iDA-X311RR).

Enige nadeel(tje) dat ik tot nu toe heb opgemerkt is dat het front door de draaiknop wel een beetje fors is als je hem meeneemt.

In de toekomst ben ik van plan de installatie uit te breiden met een compacte subwoofer. Ook zullen de standaardspeakers wel een keer vervangen worden.

Wellicht heeft iemand iets aan deze ervaringen.

alpine_x301.jpg

Rick Blaine

Actief lid
Ik had gisteravond ineens een heldere ingeving... ik heb nu op de (niet in gebruik zijnde) USB uitgang van de Alpine een laadsnoertje voor mijn HTC Desire aangesloten. Ook via de luchtgaten in het bakje de kabel een eindje naar buiten laten lopen zodat hij precies in mijn foon past. Nu hoef ik niet meer te hanessen met de aansteker om mijn telefoon (met navigatie) van stroom te voorzien, en dit kabeltje levert alleen stroom met contact en radio aan. Prima! :super:

Gieliovd

Forumguru
Mooie radio, smart thinking!

Echt top zo'n radio met BT carkit erin. Dat komt bij mij ook zeker!

Edit: er zit dus geen BT in.... jammer! Maar als je dat toch niet gebruikt...

Rick Blaine

Actief lid
Voor de duidelijkheid: Er zit geen bluetooth op deze radio, hij is wel voorbereid op het aansluiten van een BT module. Maar ik heb daar niet echt behoefte aan, bel niet veel in de auto dus ik red me prima met mijn BT "oortje" van Jabra :)

Bovenaan Onderaan