Aloha

Voor degene die er prijs op stellen,
Halo ik ben Borre, nog niet in bezit van een Skoda (yeti), maar driftig opzoek.
Liefst eentje uit 2010 (youngtimer)
Mocht je er eentje in de verkoop hebben, dan hoor ik het graag.

Waarom een yeti? Omdat deze voor mij redelijk wat ruimte heeft en relatief zuinig is.
(rijd nu kia sportage, en die zuipt me veel te veel:cheers:)

Borre

Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Welkom hier! Yeti is niet alleen praktisch, maar ook gewoon leuk (vind ik).
Veel plezier met je zoektocht en lees je goed in over oliezuipers, cilinderschrapers, nokkenaskettingen en mechatronics.
Maar daarnaast zijn er vast nog wel genoeg goede Yeti's te vinden ;)

Welkom hier! Yeti is niet alleen praktisch, maar ook gewoon leuk (vind ik).
Veel plezier met je zoektocht en lees je goed in over oliezuipers, cilinderschrapers, nokkenaskettingen en mechatronics.
Maar daarnaast zijn er vast nog wel genoeg goede Yeti's te vinden ;)
Heb je tips hoe de slechte versie's te herkennen?

EdK

Forumguru
Kies zo en zo geen Yeti met een 1,8TSI blok want dit zijn of worden olie zuipers
Daar is genoeg over geschreven
Zelf het 1,4TSI blok gehad in me Yeti en eigenlijk probleemloos maar het 1,2TSI blok is toch zuiniger in verbruik.
Bij 1,2TSI blok is in begin veel problemen met de distributie ketting geweest, maar die zijn in theorie allen terug geroepen hiervoor.
Maar hierover is voldoende leesvoer te vinden hier op forum

Kies zo en zo geen Yeti met een 1,8TSI blok want dit zijn of worden olie zuipers
Daar is genoeg over geschreven
Zelf het 1,4TSI blok gehad in me Yeti en eigenlijk probleemloos maar het 1,2TSI blok is toch zuiniger in verbruik.
Bij 1,2TSI blok is in begin veel problemen met de distributie ketting geweest, maar die zijn in theorie allen terug geroepen hiervoor.
Maar hierover is voldoende leesvoer te vinden hier op forum
heb er zojuist paar topic over gelezen, het zal een 1.2tsi motor worden (zuiniger), van 2010 dus met distributie ketting.
als ik het goed heb gaat deze 120.000 km mee.
Kennelijk hebben er in het begin slecht kettingen in gezeten, die terug roep actie hebben gehad, opletten bij de aanschaf dus.

Bovenaan Onderaan