Alleen nog voorraadauto's beschikbaar?

Canon-Eye

Donateur
Uit nieuwsgierigheid ging ik op de site van Skoda eens kijken wat een nieuwe F3c zou moeten kosten.
  • Eerste verrassing: de bij elke uitvoering herhaalde mededeling dat er alleen nog uit voorraadmodellen kan worden gekozen.
  • Tweede verrassing: de configurator voor de Fabia Combi laat je toch gewoon nog alle modellen, kleuren, opties etc. kiezen - en als je het resultaat laat mailen dan begint dat bericht gewoon met de standaardzin "U heeft een prachtige auto samengesteld". Maar ja, wat is het nut daarvan als je 'm vervolgens niet kunt bestellen?

Misschien heb ik iets gemist, maar weet iemand waarom er geen Fabia Combi's meer op bestelling worden gebouwd?

Cordoba

Forumguru
De F3 krijgt een facelift, en mogelijk is de verkoop harder gegaan dan vooraf gedacht en zit de productiecapaciteit tot de overgang naar de facelift al vol (of in elk geval voor de combi).
Je ziet nu ook dat de prijzen van de F3 demo's en heel jonge occasions (jonger dan 2 jaar) beginnen te dalen, dat is ook een teken dat de dealers hun pre-facelift versies kwijt willen.

EdK

Forumguru
En vanwege dat er een nieuw "" komt zal de productielijn ook aangepast moeten worden.
Die lasrobots motten ook aangepast worden...
en de leveranciers moeten het één en ander in hun productielijnen omgooien
Dus tsja of je koopt een F3 oude stijl of de aankomende F3 face lift offfffff je blijft lekker in de F2 doorkachelen tot die er echt mee stopt...

Canon-Eye

Donateur
"Probleem" is dat ik in de resterende voorraad nog geen exemplaar kon ontdekken dat aan mijn absolute minimumeisen voldoet, namelijk de 110pk versie (wegens 1100kg trekgewicht) én pdc achter, om van een paar minder noodzakelijke maar wel zeer gewenste zaken maar te zwijgen. Ik lever niet graag in op de luxedingetjes die de huidige Greenline allemaal wel heeft...
Dus het zal neerkomen op doorsparen, want de prijzen zullen ook wel een facelift krijgen vrees ik...

Canon-Eye

Donateur
offfffff je blijft lekker in de F2 doorkachelen tot die er echt mee stopt...
Zo ver wil ik het liever niet laten komen, want dat geeft een hoop ongemak.
Maar for the time being loopt-ie nog altijd als een zonnetje, geen motorische problemen ondervonden en vrij regelmatig een wat langere snelwegrit om 'm fit te houden. En hij schrijft per maand nu niet zo veel meer af, dus uit mijn "mobiliteitsbudget" kan ik nog wel even bijsparen.
Als de FL-versie er eenmaal is dan kijken we wel verder; misschien dan iets beter op de aanbiedingen letten die aan de komst van de F4 voorafgaan... ;)

EdK

Forumguru
Tsja maar mbt trekgewicht....
Ga er maar van uit dat er in de FL een 1.0 TSI 3 cil in zal zitten en niet meer en niet minder...
Maar als je nu een handbak 1.0 voorraadwagen zou pakken en dan een fabrieks update doet bij VAG Techniek dan zit je ook op de 115Pk.
En mijn vermoeden is dat je dit ook zal moeten doen met de FL en uiteindelijk voor nieuwe model alleen maar duurder uit zal wezen....

Dus het word toch een dacia duster voor jou..........:deuk:

Canon-Eye

Donateur
Maar als je nu een handbak 1.0 voorraadwagen zou pakken en dan een fabrieks update doet bij VAG Techniek dan zit je ook op de 115Pk
Wat hij kan is één ding, maar wat hij mag is minstens zo belangrijk - voor mij dan toch. De huidige F3 110pk mag die 1100kg trekken (i.t.t. de 95pk), dat is toch een verbetering waar ik mee zou kunnen leven, hoewel ik liever naar 1200 zou gaan.
Maar de resterende voorraad-110pk's die ik heb gezien missen stuk voor stuk meer of minder andere dingen die voor mij (óf voor mijn vrouw) te essentieel zijn om er genoegen mee te nemen, temeer omdat de huidige GL (met z'n 1000kg trekvermogen) het verder nog uitstekend doet en er dus geen directe noodzaak is om hem te vervangen. Zolang dat laatste het geval is, kijken we de ontwikkelingen dus nog maar even aan. Zou-ie echter bij wijze van spreken morgen total loss gaan, dan ontstaat er een nieuwe situatie en dan zien we wel weer...

Cordoba

Forumguru
Dat is inderdaad het lastige, ondanks dat de auto met een fabrieksupdate zoals door EdK genoemd, technisch gezien identiek is aan een originele 110 pk, mag ie volgens de papieren toch minder gewicht trekken. Ik vraag me wel af op welke basis dat lagere trekgewicht is toegekend voor de geknepen versie.

Canon-Eye

Donateur
Ik vraag me wel af op welke basis dat lagere trekgewicht is toegekend voor de geknepen versie
Als je je auto bij de RDW wil laten keuren voor een hoger trekgewicht, dan moet hij een aantal keren uit stilstand weg kunnen rijden tegen een bepaalde helling, met het beoogde gewicht aan de haak. Met minder vermogen kan hij dan minder aan, lijkt me zo...

Zo'n test is uiteraard niet zo goed voor de koppeling. Voor een testauto in het kader van de typegoedkeuringstests is dat geen punt, maar voor je eigen auto is dat nog wel een dingetje om over na te denken (zéker met een DSG!) voordat je hiervoor naar Lelystad kachelt... Ga ik dus niet aan beginnen.

Bovenaan Onderaan