alleen in Skoda Octavia 2.0fsi?

Remco28

Actief lid
Ik keek een beetje rond op audi,en zag alleen maar dat in de huidige a4 een 2.0 van 130 pk in zat.
Pas bij de turbo is het een fsi.
In de octavia zit een fsi 2.0 van 150 pk,ik dacht dat audi eerder was met dit blok?
Waarom zouden ze dan nog steeds het oude blok gebruiken?
Ik wilde graag volgend jaar een 2.0,dit bewijst weer dat je dan beter voor een skoda kan kiezen.

SkodaMan

Actief lid
De 2.0 FSI in de O2 is echt een beul van een motor. De FSI (Fuel Stratified Injection) heeft relatief veel trekkracht onderin vanwege de directe inspuiting en andere klepstand onder de 4200 toeren. Zeker in combinatie met een automaat is dit geweldig. De PK's zeggen niet zoveel maar het koppel van 200 nm is meer dan toereikend. De FSI heeft veel weg van een diesel qua karater maar heeft niet de nadelen (stank, trillingen en lawaai).

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Rogier</font><hr />

Volgens mij heeft de Golf ook een 2.0 FSI blok zoals de O2.

[/ QUOTE ]

En de Audi A3, de Seat Leon, Altea, Toledo en de VW Golf Plus, Jetta, Touran, Eos, Passat.......... /forum/images/graemlins/cool.gif

Een vriend van mij heeft ook 'slechts' de gewone 2.0 en niet de FSI....Blijkbaar heeft Audi een andere strategie...

Deje

Lid
2oo Nm komt nog niet echt in de buurt van 320 Nm.... (TDI)
/forum/images/graemlins/722.gif

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

De 2.0 FSI in de O2 is echt een beul van een motor. De FSI (Fuel Stratified Injection) heeft relatief veel trekkracht onderin vanwege de directe inspuiting en andere klepstand onder de 4200 toeren. Zeker in combinatie met een automaat is dit geweldig. De PK's zeggen niet zoveel maar het koppel van 200 nm is meer dan toereikend. De FSI heeft veel weg van een diesel qua karater maar heeft niet de nadelen (stank, trillingen en lawaai).

[/ QUOTE ]

Toevallig vandaag een collega gesproken die zaterdag een proefrit in een RS heeft gemaakt. Hem viel ook de trekkracht in de lage toeren op. (hij rijdt normaal een Passat 150pk turbo ABT die moet het van de hogere toeren hebben)

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />
2oo Nm komt nog niet echt in de buurt van 320 Nm.... (TDI) /forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

Not even close...... /forum/images/graemlins/smiley29.gif
De versnellingsbak (Tiptronic en DSG) is hier dan ook op ingesteld. Een 2.0 diesel bereikt dit hoogste koppel bij een lager toerental. Het hoogste vermogen (103 KW) haalt de diesel al bij 4000 tpm. De benzinemotor (FSI) haalt een vermogen van 110 KW bij 6000 tpm maar heeft een lager koppel.
Beiden halen ze een top van even over de 200 kmh en doen 0-100 in ongeveer 10 seconden. Het is dus een kwestie van smaak. Ik hou gewoon niet van dieselgeur en dieselgeronk /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif. Lekker smooth optrekken en rustig cruisen is wat ik wil /forum/images/graemlins/worshippy.gif.

Jan_Hein

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

2oo Nm komt nog niet echt in de buurt van 320 Nm.... (TDI)
/forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]

Dat was toch ook niet de discussie ??? /forum/images/graemlins/confused.gif

Deje

Lid
Moet je toch es een tijdje een 2.0TDI proberen, trekt vanaf 1000 tot 4500 tpm in z´n 6 in een keer door.
Stinken en ronken doen ze al een jaar of 15 niet meer hoor!
En als je denkt dat een 2.0 fsi geen fijn stof produceert...
/forum/images/graemlins/disc.gif

SkodaMan

Actief lid
Beste Deje,

Laten we vriendjes zijn /forum/images/graemlins/aangenaam.gif. Jij mag natuurlijk lekker dieselen, als ik het maar niet hoef. Ik heb drie jaar (onder dwang) in een VW Bora 1.9TDI moeten rijden en ik weet dus waar ik over praat.

Ik zeg niet dat diesel stinkt maar ik hou gewoon niet van die geur. Een geef nou gewoon toe dat een diesel meer lawaai maakt dan een benzinemotor /forum/images/graemlins/winkie.gif. Overigens is die fijnstofzaak overdreven want inderdaad, benzine auto's stoten ook fijnstof uit.

Bovenaan Onderaan