Algehele uitval

Hallo,

Ik heb een Skoda Fabia Combi Greenline uit 2009.
Het begon allemaal een paar weken geleden toen bij het openen van de achterbak je aan de bestuurderskant een ratelend geluid hoorde. Ik dacht er niet veel van, klep dicht geluid weg wat zal ik me druk maken.
2 weken geleden op een vrijdag ging de klep van de achterbak alleen niet meer open, centrale deurvergrendeling opende alles alleen de klep bleef vast zitten. De klep ontgrendelde wel bij het indrukken van de knop op de autosleutel.
Na een paar dagen deed de achterklep het weer gewoon dus ik vermoede vocht of vuil maar in iedergeval deed hij het weer.
Tot afgelopen donderdagochtend, ik moest rond 4 uur 's morgens naar mijn werk. Ik stap in, draai contact aan, motor aan, lichten aan. Kak raam opgevroren, ik stap uit, open achterbak zoek daar naar krabber en toen gebeurde het...
Alle lampjes op het dashboard gingen branden, alle knipperlichten gingen knipperen, remlicht ging aan, de auto leek een kerstboom.
Het was niet te stoppen, niet reageerde meer, zelfs contact uitdraaien en sleutel verwijderen hielp niet, de motor bleef gewoon doordraaien!
Na meermaals contact aan en uit stopte de motor uiteindelijk maar het knipperen van alles etc. bleef doorgaan. Op de boordcomputer was kort te lezen "Key not found" en "Start/stopsysteem" erachteraan.

Pechhulp gebeld die hebben de auto afgesleept naar de garage waar hij nu al sinds donderdag staat zonder dat ik weet wat er aan de hand is want ze hebben nog geen tijd gehad ernaar te kijken.
Heeft iemand enig idee wat het euvel kan zijn? De mensen in mijn omgeving denken óf de massakabel óf het relaiskastje.

Wie o wie kan mij van info voorzien?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Zou leuk zijn als je jezelf voorstelt in de meet en greet.
Je Fabia is waarschijnlijk een Fabia 2 dus je post in de verkeerde rubriek.
Diverse mogelijkheden:
Marter schade
Kabel breuk in kabel boom kofferdeksel bijvoorbeeld op doorvoer carrosserie naar klep
 

Duijzer

Donateur
Ik neem aan dat je accu goed is en de klemmen/kabels goed vastzitten.
Dan denk ik aan een draadbreuk, bij de doorvoer naar je achterklep of in het bestuurdersportier. Dat geeft enorm veel storingen. Daar zou ik beginnen met zoeken. Als dat uitgesloten is, is het contactslot nog een controle waard.
 

Marcooooo

Actief lid
IK denk dat ik een suggestie heb. Heb je geen kortsluiting in je kofferklep (raamwisser, verlichting enz)? Mijn collega heeft een soortgelijk voorval gehad en daar bleek de elektronica in de kofferklep dit te veroorzaken. Deze had allemaal waterschade door lekke afdichting t.h.v. (ik dacht) de ruitenwissermotor.
 
Bovenaan Onderaan