Aldi pneumatische slagmoersleutel

Stinger

Actief lid
Heeft iemand toevallig ervaring met een pneumatische slagmoersleutel en compressorslang van de Aldi? Deze is morgen (16 aug 2014) te koop bij de Aldi. Zie deze link:

http://www.aldi.nl/aldi_pneumatische_slagmoersleutel_48_5_880_9071.html
http://www.aldi.nl/aldi_compressorslang_op_haspel_48_5_880_9073.html

Het doel is om moeren en of bouten los te draaien. Die aardig vast zitten. Onze vast hobbyhal heeft een luchtcompressor 10 bar ter beschikking. Of kan ik beter door sparen voor een Hazet pneumatische slagmoersleutel. Wie weet raad.

Cordoba

Forumguru
Sowieso checken of de aansluiting past, eventueel met een verloop ertussen. Als het echt vast zit, redt ook een goede pneumatische slagmoersleutel het niet altijd. Dan is er maar één oplossing: kruipolie/WD40 in combinatie met herhaling en een aantal dagen geduld, en dan bij voorkeur een goede kruissleutel die er tegen kan als je de arm verlengt met een stuk pijp.

Vroeger ook wel eens gebeurd bij de Passat van mijn vader, dat de dealer de wielen niet los kon krijgen. Wat kruipolie erop, en na een paar dagen kreeg ik beweging in de wielbouten met mijn kruissleutel.

Overigens hebben ze ook wel een zo'n actie gehad waar je ook de compressor erbij kon kopen (of was dat de Lidl?).

Edit: ik zie nu dat ze de compressor ook in de aanbieding hebben.

Desperado

Forumguru
Voor een beetje privé gebruik best geschikt, maar voor een hobbyclub zou ik toch liever even doorsparen voor wat beter spul.

Cordoba

Forumguru
Ik heb geen ervaring met pneumatisch gereedschap van Lidl en Aldi, en ken ook geen mensen die dat wel hebben, dus ik kan er geen goed onderbouwd verhaal over vertellen.

Cordoba

Forumguru
Géén. (ik ben geen monteur ofzo, verhaal over slagmoersleutel die wielbouten niet loskreeg, was puur als particulier. Omdat ik als 19-jarige wel een goede kruissleutel voor mijn auto had, kreeg ik wielbouten los, die de dealer niet los kon krijgen. Mijn verhaal was bedoeld als algemene opmerking, dat je geen wonderen moet verwachten van zo'n slagmoersleutel, én je moet wel genoeg kracht hebben om die slagmoersleutel stil te houden (zodat niet de moer/wielbout stilstaat en de sleutel ronddraait).

ertromp

Forumguru
Helemaal eens met @Cordoba dat voor loskrijgen bouten en moeren vaak de handsleutel het beste werkt aangezien je dan meer gevoel hebt wat bout of moer doet.
Ik heb zelf wel een slagmoersleutel van Hazet maar gebruik deze amper. Beste bij vastzittend werk is voor mij nog altijd de verbinding verhitten of eerst een nacht in de kruipolie laten staan.
Geen ervaring met die Aldi sleutel al stelt zo'n persluchtsleutel mechanisch weinig voor maw er kan door de geringe hoeveelheid onderdelen en de eenvoudige constructie van zo'n sleutel weinig aan kapot gaan. Wel moet je zo'n sleutel onderhouden en inwendig oliën.

Laatst bewerkt:

Ridley

Forumguru
Ik heb zo'n slagmoersleutel gekocht twee jaar geleden, omdat ik dacht dat dat handig zou zijn voor de bandenwissel in voor en najaar.

1 keer gebruikt, omdat ik eerder klaar ben met het handje dan ik dat ding uit de koffer heb gehaald en aangesloten :)

Ervaring heb ik er dus niet echt mee, maar op zich ziet het er solide uit. Zoals @ertromp al aangeeft moet je dit stuk gereedschap wel goed onderhouden, of het nu van de Aldi komt of van een gerenomeerd merk.

Stinger

Actief lid
Of het een universele garage is of een merk garage. Als er iets moet worden los gemaakt. Dan gebruikt de monteur in velen gevallen een slagmoer/lucht sleutel. Laatst hadden we een lastig klusje bij een auto. De wiel lager moest worden vervangen. De moer die aan de aandrijf as vast zit. Was zo vast, dat we met de hand geen enkel beweging kregen. Zelf als we de moer met IMAL/WD40/kruipolie hebben in gespoten. Slagmoer/lucht sleutel gehuurd van de hobbyhal en na 5 seconden was de moer van de aandrijf as. Helaas heeft de slagmoer/lucht sleutel van hobbyhal zijn beste tijd ook gehad. Vandaar dat wij zelf slagmoer/lucht sleutel willen aanschaffen.

Antera

Donateur
Een slagmoer sleutel versnelt het werk en met de juiste kennis is hier goed en sneller mee te werken. Indien je de juiste slagmoersleutel hebt dan heeft ie losdraaiend een bepaald moment net als met vast draaien. Daar moet je mee om kunnen gaan anders heb je idd zo iets afgebroken.

Wielmoeren/bouten komen nooit los met de slagmoersleutel. Daarvoor gebruik ik gewoon een verlengstuk met buis erop. Wielbouten draai ik alleen vast met de hand en momentsleutel. Die te vast is risico op afbreken of scheuren velg

Die van de Aldi is niks mis mee. Je moet hem zoals @ertromp zegt wel onderhouden door er zo nu en dan olie in te doen. ook een Ontvochtiger in de luchtaanvoer zal de tol een langere levensduur geven.

Stinger

Actief lid
Terug van de Aldi. De slagmoer/lucht sleutel bekeken en toch besloten om deze niet te kopen. Het is een kleine slagmoer/lucht sleutel. Maw wij moeten geen hoge verwachting geven. We hebben wel de compressorslang op haspel gekocht. Daar kan weinig mis mee zijn. Even kijken bij Brezan, Ebay of marktplaats of we een leuke Hazet kunnen scoren. Andere suggestie zijn van harte welkom.

blokart

Senior Member
Had me ooit laten verleiden door een goedkope pneuma. sleutel maar gelukkig 1x gebruikt maar zonder succes vanwege te weinig kracht (aantal Nm) kunnen teruggeven met bewijs (moment sleutel) dat de sleutel z'n aantal opgegeven Nm niet haalde, uiteindelijk 1tje van Rodcraft gekocht met 640Nm, Ook moet je een set speciale slagdoppen voorzien want deze van een normale doppenset gaan eraan.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan