Amundsen Album-afbeeldingen niet zichtbaar

Eltino

Nieuw lid
Sinds gisteren de trotse eigenaar van de O3. Wanneer ik MP3's afspeel toont Amundsen bij sommige albums WEL de CD-afbeelding en bij sommige niet. Weet iemand hoe dit komt? Wellicht format van de ID3-afbeelding?
 

henriz

Forumguru
Ik heb geen kant en klaar antwoord voor precies jouw situatie, maar misschien kom je verder met het volgende:
Amundsen kent bij mijn weten geen album art in de zin van een foto op album niveau. De foto die je wel ziet bij het beluisteren van een nummer is datgene dat is meegebakken in de MP3. Heb je bijvoorbeeld alleen in het eerste nummer van een album een afbeelding in de MP3, dan krijg je bij het spelen van dat nummer wel een afbeelding te zien en bij de andere nummers van het album niets.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb er volgens mij al eens eerder een discussie over gelezen, en uiteindelijk kwam daar ook een logische verklaring uit. Omdat ik er verder geen O3 heb en ook weinig heb met de fabrieksaudio, heb ik het verder ook niet onthouden. Probeer eens of je het met de zoekfunctie terug kunt vinden. Het kan zijn dat het topic dat ik bedoel niet voor de O3, maar voor de Rapid was, maar omdat het tijdgenoten zijn, kan de oorzaak dan ook hetzelfde zijn.
 

GewwiT

Lid
Dat heeft te maken met de ID3 tag, zoals je zelf al vermoed. In deze tag kan info staan over het album, jaar, genre en dus ook een afbeelding met album cover.
Er zijn op internet diverse freeware programma's te vinden die je collectie kunnen organiseren en van een correct ID3-tag kunnen voorzien met cover.
Je Amundsen zal deze daarna netjes op het display toveren, even een werkje maar ziet er wel gelikt uit! :cool:
 

chriss

Senior Member
Het probleem is waarschijnlijk de grootte van de plaatjes: Uit de manual:
■ De volgende beeldformaten worden ondersteund: jpg, gif, png, bmp.
■ Wij adviseren een resolutie tot 500x500 pixels
 

RoelF

Forumguru
De afbeelding kan in de tag van de mp3 zitten of als los plaatje in de folder staan.
 

Eltino

Nieuw lid
Top! Dank voor de reacties. Ik weet haast zeker dat alle afbeeldingen in de ID3-tag staan, maar ik zal nog eens proberen de map ook een afbeelding te geven.
 

Eltino

Nieuw lid
Het probleem is waarschijnlijk de grootte van de plaatjes: Uit de manual:
■ De volgende beeldformaten worden ondersteund: jpg, gif, png, bmp.
■ Wij adviseren een resolutie tot 500x500 pixels

Update: Het probleem zat 'm inderdaad in het formaat van de afbeeldingen. Alles aangepast naar 400x400 pixels en probleem opgelost!

Dank voor de reacties...
 

Gieliovd

Forumguru
Bedankt hiervoor mensen, ik zit al maanden te klooien met de helft van de nummers waar een plaatje staat en de helft waar niets bij staat.

Ik heb 443 plaatjes resized (image resizer powertool) naar 500x500 en de eerste test was in orde!
 

D_R1978

Senior Member
Iemand enig idee hoe je dit oplost met een iPod? Heb daar hetzelfde fenomeen: sommige albums met/sommige zonder plaatje. Alleen haalt iTunes die plaatjes zelf automatisch binnen (voor het grootste gedeelte).

Iemand toevallig ervaring mee?
 

Eltino

Nieuw lid
Yep! Ditzelfde zou moeten gelden voor Itunes/Ipod. Zelf even een afbeelding toevoegen aan de ID3-tag van de MP3 (download hiervoor bijvoorbeeld TagScanner). Zorg ervoor dat de afbeeldingen max 500x500 pixels zijn, dan heb je er in de auto ook wat aan :D. Itunes opnieuw opstarten en je probleem is opgelost, succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan