Alarm type 1,2, of 3?

Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen waar ik in de gegevens van mijn auto kan vinden welk type alarm er aanwezig is? (Standaard)
Het betreft een Octavia vRS uit 2016 met een 2.0 tsi (169kw) motor.
Of moet ik dit bij een dealer opvragen?

Grt Benny
 

brepus13

Forumguru
Een klasse 3 alarm is doorgaans een optie en zou dus terug te vinden moeten zijn op je optielijst. Alarm klasse 1 is je startonderbreker en is in elke auto aanwezig. Klasse 3 is meestal wel zichtbaar dmv sensoren in het interieur. De auto opkrikken met het alarm erop zou ook reactie moeten geven.
 

eriktv

Forumguru
Een makkelijke test voor klasse is de auto vergrendelen met een raam open en dan met je hand door het raam van binnen de deur openen. Of jezelf opsluiten, kan ook natuurlijk. Dan kun je meteen zwaaien of wat kloppen om interieurdetectie te activeren.
 
Super bedankt voor jullie reacties!
Ik heb idd ledjes in de portieren die rood knipperen bij afgesloten auto.
De verzekering heeft inmiddels laten weten dat een all-risk verzekering tot de mogelijkheden behoort.
Thnx!
 

Bakkertje

Forumguru
Nice @BramVRS die site kende ik niet en mijn auto is voorzien van certificaat!

Vraag me wel of of het dievengilde deze site bij hun favorieten heeft staan? :lezen:
 

BramVRS

Forumguru
Klopt, auto's met VVS (voertuigvolgsysteem) worden net zo goed gestolen. Ik kwam er wel achter dat bij mijn nieuwe auto het af fabriek systeem niet meer voldeed aan de nieuwe eisen voor een klasse 3 certificaat. Ik moest key protectors laten inbouwen a 349,00. Dit zodat de sleutels na 3 min in een ruststand gaan en geen verbinding meer met de auto maken. Dit heb je bij key-less entry of bij BWM comfort acces.
 

catch me

Forumguru
OBD stekker verstoppen....en een dummy erin zetten, wordt t weer iets lastiger om m mee te nemen
 

eriktv

Forumguru
Ach, als ze een auto echt willen hebben maakt een klasse 3 of hoger ook niet perse uit.
Klopt, maar mijn verzekering stelde het gewoon verplicht voor dekking all risk. Ook bij een auto van toen vier jaar oud, puur op basis van de cataloguswaarde. Nu verplicht eens in de zoveel jaar herkeuring (ohja, even opzoeken wanneer dat weer moet :thumbsdown:)
 

BramVRS

Forumguru
Klopt, maar mijn verzekering stelde het gewoon verplicht voor dekking all risk. Ook bij een auto van toen vier jaar oud, puur op basis van de cataloguswaarde. Nu verplicht eens in de zoveel jaar herkeuring (ohja, even opzoeken wanneer dat weer moet :thumbsdown:)
Voor een Octavia RS ja? Dan is dat een behoorlijk strenge verzekeraar. Zeker voor een auto van een aantal jaren oud lijkt het me een beetje overdreven :).
 

eriktv

Forumguru
Nee een Superb (wel met het RS TDI-blok :D), maar ze keken gewoon rigide naar de nieuwwaarde (grens >50 of 60k), dagwaarde van toen 20k was niet relevant. Ach, kostte even wat, maar ook wel fijn idee om te hebben.
 

marwin

Forumguru
Wil net zeggen, heb wel orgineel klasse 3 in mijn vrs O3 2017 maar niet verplicht bij mijn allrisk verzekeraar. 50K Nieuw prijs is wel de grens dacht ik. Nog een voordeel om een budget auto te rijden :tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Bij mijn M2 was klasse 3 zelfs niet nodig en heb redelijk wat offertes opgevraagd. Gewoon alarm uiteraard wel. Uit eigen initiatief wel een keyless protector geinstalleerd (zoals @BramVRS ). Je mag het hen ook niet al te makkelijk maken :nono:
 
Bovenaan Onderaan