Alarm maakt geen geluid meer?

Lizden

Senior Member
sinds enige tijd hoor je het alarm niet meer afgaan maar wel de knipperlichten. Nu heb ik al even op het forum en internet gekeken wat dit zou kunnen zijn. Nu word er gesproken over een sirene in de wielkast. Maar ik zou toch zweren dat de claxon herrie ging maken als het alarm af ging? Dus mijn vraag ben ik nu in de war en heeft dit niks met de claxon te maken of... nouja roept u maar!
 

Lizden

Senior Member
De vraag is dan zijn er ook van de fabriek auto’s afgeleverd zonder die aparte sirene? Of denk ik gewoon verkeerd dat ons alarm toeterde?
 

Antera

Donateur
Auto-Alarm-Sirene-Speaker-Hoorn-Voor-Jetta-Golf-MK5-MK6-Passat-B6-Tiguan-Octavia-Touareg-1K0.jpg


Deze heeft elke oem alarm in de VAG reeks
 

Lizden

Senior Member
Kwamen we achter nadat tijdens de vakantie de batterij van de afstandsbediening leeg was en de auto alleen te openen was met de sleutel. Als je dan niet binnen x aantal seconden het contact aanzet gaat je alarm af...
 

eriktv

Forumguru
Precies hetzelfde gehad bij onze O1RS, toen we hem kochten en hij 10 jaar oud was. In de sirene zit over het algemeen een extra accu, zodat afkoppelen van gewone accu geen effect heeft op de geproduceerde herrie. Prima prestatie als deze accu (bij mij gewoon 3 geschakelde batterijen) het 13 jaar heeft volgehouden :thumbsup:.

Wellicht lukt het, als je hem kan vinden, om een losse accu te bestellen..? Ik moest de hele sirene (merk DEFA) vervangen, kostte toen €157 bij Car Audio Jansen in Hoogeveen. Inbouw heb ik zelf gedaan.
 

Spinal

Forumguru
Knap dat je daar achter komt ook wel, ik test hem nooit....

Ik ook niet (al gaat hij wel eens af als ik het opendak vergeet te sluiten) misschien toch maar eens gaan doen 1x in de zoveel tijd. Als de sirene niet afgaat dan heb je er niet zoveel aan.

@eriktv waar zit de sirene? En als ik het goed begrijp zit de accu ervan ergens anders?
 

brepus13

Forumguru
Zoals ik het lees zit de accu bij de sirene unit in waardoor je bij een defecte accu dus de hele unit moet vervangen.... zal hem ook af en toe eens testen. Is idd wel een fijn idee te weten dat het allemaal nog werkt al is mijn auto nog niet de 10 jaar gepasseerd.
 

eriktv

Forumguru
Klopt, zit er bij alarminstallaties van DEFA in geïntegreerd. Zowel bij mijn O1 als bij m’n huidige auto zat de sirene linksvoor ingebouwd, schuin voor de accu en zekeringenkast. Wel wat diep weggestopt en idealiter met de herrie-opening naar beneden om problemen door vocht te voorkomen. Ik kon de kabel volgen vanaf het schutbord, weet niet of dit bij af-fabriek installaties mooier zit weggewerkt.
 

Antera

Donateur
Dan is het knap dat hij het 13 jaar heeft volgehouden!

Die van mij doet het al 18 jaar :-)

Precies hetzelfde gehad bij onze O1RS, toen we hem kochten en hij 10 jaar oud was. In de sirene zit over het algemeen een extra accu, zodat afkoppelen van gewone accu geen effect heeft op de geproduceerde herrie. Prima prestatie als deze accu (bij mij gewoon 3 geschakelde batterijen) het 13 jaar heeft volgehouden :thumbsup:.

Wellicht lukt het, als je hem kan vinden, om een losse accu te bestellen..? Ik moest de hele sirene (merk DEFA) vervangen, kostte toen €157 bij Car Audio Jansen in Hoogeveen. Inbouw heb ik zelf gedaan.

er zijn losse batterijen te vinden wel oplaadbare heb ze ook vervangen gehad :-) nadat ik erachter kwam dat met lostrekken accu hij stopte
 
Bovenaan Onderaan