Alarm maakt geen geluid meer?

Topic in 'Octavia II' gestart door Lizden, 13-09-2018.

1. Lizden

Lizden Lid

sinds enige tijd hoor je het alarm niet meer afgaan maar wel de knipperlichten. Nu heb ik al even op het forum en internet gekeken wat dit zou kunnen zijn. Nu word er gesproken over een sirene in de wielkast. Maar ik zou toch zweren dat de claxon herrie ging maken als het alarm af ging? Dus mijn vraag ben ik nu in de war en heeft dit niks met de claxon te maken of... nouja roept u maar!

2. EdK

EdK Forumguru

Je claxon zelf doet het wel ?

3. Lizden

Lizden Lid

Ja die functioneerd normaal..

4. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Veel alarmsystemen hebben idd aparte sirene waar ook bijvb batterij in zit etc

Antera vindt dit leuk.
  5. Lizden

Lizden Lid

De vraag is dan zijn er ook van de fabriek auto’s afgeleverd zonder die aparte sirene? Of denk ik gewoon verkeerd dat ons alarm toeterde?

6. Arjann

Arjann Forumguru

De Octavia ll heeft inderdaad een aparte sirene voor het fabrieks alarm

Lizden vindt dit leuk.
  7. Lizden

Lizden Lid

Nou dan weten wat we moeten doen! Thnx

8. Antera

Antera Forumguru Donateur

Deze heeft elke oem alarm in de VAG reeks

Lizden vindt dit leuk.
  9. Lizden

Lizden Lid

Dan is het knap dat hij het 13 jaar heeft volgehouden!

10. brepus13

brepus13 Forumguru

Knap dat je daar achter komt ook wel, ik test hem nooit....

Lizden vindt dit leuk.
  11. Lizden

Lizden Lid

Kwamen we achter nadat tijdens de vakantie de batterij van de afstandsbediening leeg was en de auto alleen te openen was met de sleutel. Als je dan niet binnen x aantal seconden het contact aanzet gaat je alarm af...

brepus13 vindt dit leuk.
  12. eriktv

eriktv Forumguru

Precies hetzelfde gehad bij onze O1RS, toen we hem kochten en hij 10 jaar oud was. In de sirene zit over het algemeen een extra accu, zodat afkoppelen van gewone accu geen effect heeft op de geproduceerde herrie. Prima prestatie als deze accu (bij mij gewoon 3 geschakelde batterijen) het 13 jaar heeft volgehouden :thumbsup:.

Wellicht lukt het, als je hem kan vinden, om een losse accu te bestellen..? Ik moest de hele sirene (merk DEFA) vervangen, kostte toen €157 bij Car Audio Jansen in Hoogeveen. Inbouw heb ik zelf gedaan.

13. Spinal

Spinal Forumguru

Ik ook niet (al gaat hij wel eens af als ik het opendak vergeet te sluiten) misschien toch maar eens gaan doen 1x in de zoveel tijd. Als de sirene niet afgaat dan heb je er niet zoveel aan.

@eriktv waar zit de sirene? En als ik het goed begrijp zit de accu ervan ergens anders?

brepus13 vindt dit leuk.
  14. brepus13

brepus13 Forumguru

Zoals ik het lees zit de accu bij de sirene unit in waardoor je bij een defecte accu dus de hele unit moet vervangen.... zal hem ook af en toe eens testen. Is idd wel een fijn idee te weten dat het allemaal nog werkt al is mijn auto nog niet de 10 jaar gepasseerd.

15. eriktv

eriktv Forumguru

Klopt, zit er bij alarminstallaties van DEFA in geïntegreerd. Zowel bij mijn O1 als bij m’n huidige auto zat de sirene linksvoor ingebouwd, schuin voor de accu en zekeringenkast. Wel wat diep weggestopt en idealiter met de herrie-opening naar beneden om problemen door vocht te voorkomen. Ik kon de kabel volgen vanaf het schutbord, weet niet of dit bij af-fabriek installaties mooier zit weggewerkt.

16. Peter-036

Peter-036 Forumguru Donateur

Alarm accu zit altijd in of (heel soms) bij de sirene: anders zou een onverlaat de draad door kunnen knippen.

17. Antera

Antera Forumguru Donateur

Die van mij doet het al 18 jaar :-)

er zijn losse batterijen te vinden wel oplaadbare heb ze ook vervangen gehad :-) nadat ik erachter kwam dat met lostrekken accu hij stopte

eriktv en Lizden vinden dit leuk.

Deel deze pagina