Airconditioning blaast plotseling alleen warme lucht

FlavioX

Forumguru
Ik heb de afgelopen weken al een paar keer gehad dat tijdens het rijden de climate control zonder reden opeens alleen verwarmde lucht blaast. Na het uitzetten van de motor werkt alles weer normaal.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
 

eriktv

Forumguru
Een pietsie meer on-topic: is de werking cq gemeten temperatuur van de interieurtemperatuursensor niet uit te lezen? Dat lijkt me een waarschijnlijke (en goedkoopste) oorzaak.
 

EdK

Forumguru
in algemeen voor de meeste Skoda eigenaren dat ze naar de dealer moeten hiervoor...
 

FlavioX

Forumguru
Ik heb de auto nu ruim 2 jaar en er bijna 80.000km mee gereden en pas sinds enkele weken dit probleem. Als het een software issue is lijkt mij dat dit eerder naar boven had moeten komen. De airco is 2 jaar geleden opnieuw gevuld.
 

FlavioX

Forumguru
Volgens @Antera is waarschijnlijk mijn climate control bedienunit kapot omdat die een heleboel foutmeldingen gaf bij het uitlezen.
Het is onderdeelnummer 3TO 907 044 AL.
Nu kom ik op eBay ook het onderdeel 3TO 907 044 BK tegen die er hetzelfde uitziet.
Wie kan mij het verschil uitleggen?
De BK wordt namelijk veel goedkoper aangeboden.
 

Highway

Forumguru
De AL heeft de extra knoppen voor stoelverwarming. De BK heeft deze niet.

Heb jij verwarme voorstoelen in de Superb? Dan zou je deze functionaliteit verliezen als je de BK installeert.

Ik heb nog een goed werkende unit liggen - zonder stoelverwarming knoppen - onderdeel nummer 3T0 907 044 AR
 

Michelv.

Forumguru
Is het deze? Die heb ik nog nieuw liggen van een onafgemaakt project.

360.jpg
 

FlavioX

Forumguru
Ik heb via eBay een andere unit besteld. Ben benieuwd of het probleem daarmee verholpen zal zijn.
 

FlavioX

Forumguru
Met de nieuwe climate control unit is het probleem niet opgelost. Waar zou het dan nog aan kunnen liggen?
 

eriktv

Forumguru
Blijven dezelfde foutmeldingen terugkomen?

(Heb de oplossing niet, maar help graag met meedenken en oorzaken uitsluiten)
 
Bovenaan Onderaan