Airco stinkt 20.000 km

Joske

Forumguru
Typisch geval van schimmelvorming op de verdamper.. Is te behandelen, maar is moeilijk te bereiken plaats.
 

ArjanGr

Senior Member
Een stinkende airco bij zo'n lage kilometerstand kan komen doordat je de auto uit zet terwijl de airco nog aan staat, heb ik wel eens begrepen. Hierdoor is de condensorplaat nog nat, waardoor hier schimmels op kunnen ontstaan, welke de stinkende geur veroorzaken.

Dus tip: Zet 5 á 10 minuten voor aankomst je airco uit en de normale blazer op standje 2 of 3. Dan heeft de condensor tijd om te drogen.

Maar ik begrijp dat dit voor nu geen oplossing is. Bij de garage kun je een airco geurbehandeling doen. Dit heb ik nu ook al 2 keer gedaan, maar helpt niet erg veel. Vroeger mochten ze agressievere middelen gebruiken, die veel beter hielpen..
 

Joske

Forumguru
Ik denk eerder dat het ook komt door het niet altijd gebruiken andere a/c. 10min voor eindbestemming is idd een zeer goede tip maar de a/c altijd gebruiken ook.
 
Heb net met skoda gebeld en er moet een nieuwe filter in, kosten 35 euro. En dan zou het opgelost zijn volgens hun
 

Joske

Forumguru
Met een nieuwe interieurfilter?(online 10 euro, makkelijk zelf te doen)

Dat denk ik niet hoor... Zal mss even beter zijn maar het lost de oorzaak van het probleem niet op. Tenzij je interieurFilter nat zou zijn..
 

CDK

Forumguru
Dan kan je wekelijks nieuwe filters blijven steken! Uiteraard moet er een nieuw filter in, maar eerst zoals @Joske al aangeeft, de bron van het kwaad aanpakken!!
 
Bovenaan Onderaan