Airco sensor

Beste mensen,

Mijn faabje’s airco doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Natuurlijk doet hij het vooral niet bij de hoge temperaturen..grrr.
Nou heb ik hem even uitgelezen en kreeg een foutcode. Nu is slimpie zo suf geweest om niet even een fotootje van de code te maken . Was wel iets van sensor defect na verdamper(volgens mij) of stroom niet goed.
Vandaag hele dashboard eruit gehaald om bij de sensor te komen en nu heb ik er twee identieke uitgehaald. Nu mijn vraagjes...
Zijn dit de goede sensoren?
Kan ik die doormeten en zo ja wat zijn de meetwaarden of zeggen jullie gewoon twee nieuwe erin knallen? Geen idee wat ze kosten.
Bedankt alvast voor het lezen en reageren!

Greetz, Herman
 

Bijlagen

  • 0E67EF1B-8C23-44A4-8ECB-FD2026460AAA.jpeg
    0E67EF1B-8C23-44A4-8ECB-FD2026460AAA.jpeg
    946,1 KB · Weergaven: 54
  • C8588274-DFC8-473F-891B-B1B813BCB6E1.jpeg
    C8588274-DFC8-473F-891B-B1B813BCB6E1.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 53
Dank je Cordoba!
Weet iemand of het klopt dat er twee sensoren binnen in de auto zitten of heb ik er een of meerdere over het hoofd gezien? Zit al te googlen voor een tekening of filmpje van het airco systeem.
 

Cordoba

Forumguru
Bij een handmatige airco volgens mij één sensor (meet de temp van de binnen geblazen lucht) en clima (aut. airco) meet ook de temperatuur in het interieur (en bij verschillende temperatuurzones dus ook meerdere sensoren, maar dat komt volgens mij bij de Fabia I niet voor)
 
Zijn twee identieke sensoren. 1 bij het uitblaas gedeelte naar de cabine en 1 vlakbij de verdamper(? Radiateurtje). Is een handmatige airco idd.
Had een keer (dacht hier op het forum) een sensor gezien, dat was meer een pennetje en er zat een hoek in. Daar was ik naar op zoek, maarkan ik niet vinden.
Heb nu twee nieuwe besteld en die gaan er morgen in en dan maar hopen dat hij het doet. Dashboard er weer helemaal in hangen en het bakkie is weer klaar. Vandaag ook nog even de egr schoongemaakt.

Bedankt iedereen voor het reagere! Mocht iemand nog een schema van de airco hebben..graag!

Greetzz, Herman
 
Nou helaas doet de airco het nog niet. Heb hem ff uitgelezen en kreeg 00818, sensor uitstroomtemperatuur verdamper G263, static- onderbreking/ kortsluiting met plus.
Hier op het forum al een topic van gevonden en daar ook de tekeningen gevonden van Joske. Zit er toch nog een derde sensor verstopt. Heb hem met het dashboard open niet gezien of kunnen voelen. Toch maar weer helemaal opengooien en kijken of ik hem kan vinden. Zal pas over drie weekjes kunnen helaas. We gaan het weer zien.
 

polf

Senior Member
Youtube: Geen Fabia maar een Polo, maar ik vermoed dat de plaats redelijk overeen zal komen.

Wel een nieuw partnumber voor beschikbaar...

Succes, greetz Polf


upload_2019-8-4_7-59-14.png
upload_2019-8-4_8-2-32.png
 
Top Polf!! Ik was op het topic uit 2014 ook de omschrijving tegengekomen van monteurtje. Ik heb tijdens het sleutelen niet het zwarte kastje naast het gaspedaal erafgehaald waar de sensor dus blijkbaar pal achter zit. I was closeeeeeeeee.
Video laat het perfect zien en het ziet er idd bijna gelijk uit. Bedankt dat je ook meteen het nieuwe onderdeelnummer erbij hebt gezocht. Zit nu voor werk in Buenos Aires en ga morgen ff bellen om het onderdeel te bestellen. Dan kan ik hem woensdag ophalen en nog even voor vrijdag erin zetten. Gaan wij vrijdag met een koel wagentje op vakantie. Ontzettend bedankt!!!!
 
Gisteren even 45 minuten liggen sleutelen en hij doet het weer.
Filmpje en info kloppen helemaal. Voor het vervangen van de G263 hoef je niet je hele dashboard te demonteren.
Iedereen bedankt! Wij kunnen morgen lekker cool op vakantie.
 
Bovenaan Onderaan